پیش‌بینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس از نرخ ارز در سال آینده

پیش‌بینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس از نرخ ارز در سال آینده
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: مردم بدانند که بازار ارز امروز دیگر جای مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نیست و افزایش قیمت اخیر نیز همانند دفعات گذشته فروکش خواهد کرد.

به گزارش نجواخبر، محمدرضا دشتی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت اخیر ارز در بازار به خاطر فزونی تقاضا در روزهای پایانی سال است و این افزایش قیمت ارز محدود به امسال نیست و ما در روزهای پایانی سال‌های گذشته نیز این افزایش قیمت ارز را تجربه کرده‌ایم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: قیمت ارز در یک سال گذشته با وجود بعضی افزایش قیمت‌ها دوباره به حالت قبل بازگشته و این تجربه به ما ثابت می‌کند که افزایش قیمت اخیر ارز نیز همانند افزایش قیمت ارز در دفعات قبل در یک سال گذشته فروکش خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش فروش نفت و امکان وصول مطالبات نفتی و همینطور آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایر کشورها، امروز وضعیت منابع ارزی ما بهتر از سال‌های گذشته است و این وضعیت مطلوب از این امر حکایت دارد که همانند سال‌های قبل شاهد نوسانات شدید ارزی و جهش قیمت در بازار ارز نخواهیم بود و نوسانات کنونی آرام خواهد شد.

دشتی تصریح کرد: به همین دلیل توصیه من به مردم این است که بازار ارز را به هیچ عنوان جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری ندانند و بدانند که همچون دفعات قبل در یک سال گذشته قیمت ارز سیر نزولی خواهد داشت کما اینکه در روزهای پایانی سال قبل نیز همین وضعیت را شاهد بودیم و با وجود افزایش قیمت ارز تا سقف ۶۰ هزار تومان و خرید ارز توسط مردم، ابتدای سال ۱۴۰۲ نرخ ارز تا حدود ۵۰هزارتومان کاهش یافت و موجب ضرر سرمایه‌گذاران ارزی شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245067

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب