مدیرعامل فولاد مبارکه در آستانه پایان سال خبر داد:

تولید 12 محصول ویژه جدید در فولاد مباركه

تولید 12 محصول ویژه جدید در فولاد مباركه
مدیرعامل فولاد مبارکه در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ به همراه جمعی از معاونان و مدیران شرکت از خطوط تولید بازدید کرد و در مصاحبه با خبرنگار فولاد از تولید 12 محصول ویژه جدید در فولاد مبارکه طی سال 1402 خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، محمدیاسر طیب‌نیا گفت: اگرچه در سال ۱۴۰۲ با مشکلات بسیار زیادی در تأمین مواد اولیه و انرژی مواجه بودیم؛ اما به حول و قوه الهی و با همت همکاران تاکنون توانسته‌ایم بسیاری از برنامه‌های تولید را محقق کنیم و چنانچه تا پایان سال از نظر گاز و برق با محدودیت و قطعی مواجه نشویم، می‌توانیم ضمن تحقق ظرفیت نامی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، از میزان تولید کمّی و کیفی سال ۱۴۰۱ نیز عبور کنیم.

محدودیت گاز و برق چالش اصلی تولید

وی ضمن قدردانی از تلاش کارکنان در تمامی بخش‌ها و نواحی شرکت تأکید کرد: برای سال ۱۴۰۲ اهداف بلندپروازانه‌تر و چالشی‌تری را در نظر گرفته بودیم که متأسفانه به‌دلیل محدودیت‌هایی که در حوزه برق و گاز با آن مواجه شدیم، نتوانستیم این اهداف را محقق کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود از تولید ۱۲ محصول ویژه جدید در سال ۱۴۰۲ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در حوزه تولید نام برد و گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فولاد مبارکه در سال جاری تولید انبوه تختال‌های فولاد زنگ‌نزن (استنلس‌استیل) و فولادهای مورداستفاده در محیط نفت و گازترش بوده است که به سبد محصولات شرکت اضافه شد.

وی در ادامه سخنان خود، از سال ۱۴۰۳ به‌عنوان یکی از پرچالش‌ترین سال‌ها در حوزه صنعت و مخصوصاً صنعت فولاد یاد و اضافه کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت انواع محصولات فولادی در سال آینده در سطح جهانی با روند کاهشی مواجه باشد؛ ضمن اینکه همچنان با افزایش قیمت نهاده‌ها در داخل کشور و افزایش نرخ حامل‌های انرژی مواجه خواهیم بود؛ ازاین‌رو مصمم هستیم با برنامه‌ریزی‌های بهتر، افزایش بهره‌وری، مدیریت هزینه‌ها و کاهش ضایعات و همچنین با استفاده بهینه از منابع و تداوم روند تولید حداکثری شرایطی فراهم کنیم تا بتوانیم همچنان به رقابت در چنین شرایطی ادامه دهیم و برای شرکت، ذی‌نفعان و به‌طورکلی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور مفید و مؤثر باشیم.

افزایش کمّی و کیفی تولید برای سال 1403 نیز در دستور کار

طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های شرکت برای سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: برای سال آینده همچنان افزایش کمّی و کیفی تولید، تنوع هرچه بیشتر در تولید انواع محصولات خاص باارزش افزوده بیشتر و در نهایت، تسریع هرچه بیشتر در اجرای پروژه‌های توسعه را در دستور کار خواهیم داشت.

به گفته طیب‌نیا، به‌طور قطع از ابتدای سال آینده شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ و کوچک در فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه خواهیم بود.

وی در همین زمینه افزود: برای تکمیل پروژه‌های بزرگ توسعه فولاد مبارکه ازجمله تکمیل عملیات احداث نورد گرم ۲، نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و همچنین برای تکمیل فازهای بعدی نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی به نقدینگی‌ زیادی نیاز داریم که امیدواریم با همراهی سهام‌داران و ذی‌نفعان شرایط تکمیل این پروژه‌ها به‌خوبی هموار گردد.

مدیرعامل فولاد مبارکه از وارد مدار شدن فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی 914 مگاواتی و به بهره‌برداری رسیدن نیروگاه‌های خورشیدی و بادی به‌عنوان مهم‌ترین اقدامات فولاد مبارکه در راستای خودتأمینی انرژی موردنیاز شرکت و رفع چالش‌ها در این حوزه یاد و تصریح کرد: در همین راستا دولت محترم نیز قول مساعدی برای در نظر گرفتن مشوق‌های صادراتی و تأمین ارز موردنیاز صنعت داده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم در سال آتی علی‌رغم همه مشکلات، افزایش تولید باصرفه اقتصادی بالاتر و ارزآوری بیشتر را برای کشور رقم بزنیم و همچنان به‌عنوان سازمانی سرآمد پیشتاز الگوی سایر صنایع باشیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245195

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب