اقدام جدید اروپا علیه روسیه؛ تعرفه 95 یورویی برای صادرات گندم

اقدام جدید اروپا علیه روسیه؛ تعرفه 95 یورویی برای صادرات گندم
اتحادیه اروپا جولای سال جاری میلادی اعلام کرد؛ تعرفه 95 یورویی برای هر تن صادرات گندم روسیه به عنوان بخشی از بسته تحریم‌های جدید خود علیه این کشور اعمال کرد. این تعرفه به منظور افزایش فشار اقتصادی بر روسیه به دلیل حمله به اوکراین است.

به گزارش نجواخبر، روسیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات در جهان است. این تعرفه می‌تواند درآمد روسیه از صادرات غلات را به طور قابل توجهی کاهش دهد. افزایش قیمت غلات در روسیه می‌تواند ناراضایتی‌ها از جنگ اوکراین را افزایش دهد.

اتحادیه اروپا با اعمال این تعرفه، به دنبال حمایت از اوکراین است. اوکراین یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات در جهان است و جنگ به صادرات این کشور آسیب زده است.

به گزارش انجمن غلات ایران؛ کمیسیون اروپا در نظر دارد برای هر تن غلات از روسیه و بلاروس ۹۵ یورو معائل (۱۰۳.۲۴ دلار) دریافت کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به گزارش فایننشال تایمز با اعلام این خبر گفت، مسکو از گزارش‌هایی در مورد قصد اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه بر واردات غلات از روسیه و بلاروس آگاه شده و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

پیش از این روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی برای اعمال تعرفه بر واردات غلات از روسیه و بلاروس است و کمیسیون اروپا در نظر دارد برای هر تن غلات از این کشورها ۹۵ یورو (۱۰۳.۲۴ دلار) دریافت کند.

دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت: «ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم. باید بررسی شود که این تا چه حد و در چه بازه زمانی اجرایی خواهد شد و آیا اصلا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. سپس، البته ما برخی از نتایج را خواهیم گرفت.»

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255335

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب