معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه:

دستاوردهای فولاد مباركه در بازاریابی وفروش محصولات در سایه شفافیت و توجه به مصرف‌كنندگان نهایی

دستاوردهای فولاد مباركه در بازاریابی وفروش محصولات در سایه شفافیت و توجه به مصرف‌كنندگان نهایی
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد 50 درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مبارکه در سال 1402 خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، رضا حیدری این دستاوردها را در سایه شفافیت در عرضه محصولات فولاد مبارکه و توجه به مصرف‌کنندگان نهایی یعنی مردم دانست.

رضا حیدری با اشاره به آنکه تولید در فولاد مبارکه بر مبنای سفارش‌های اخذشده از مشتریان است، بازاریابی مؤثر و وجود سفارش‌ها حتی در شرایط رکود بازار را مایه دلگرمی کارکنان خطوط تولید برای جهش تولید دانست.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه نتایج زیر را به‌عنوان مهم‌ترین موفقیت‌های کسب‌شده در سال ۱۴۰۲ یاد کرد:

انجام ۱۵۰ عرضه منظم محصولات در بورس کالا و رشد 35 درصدی این عرضه‌ها نسبت به 110 عرضه انجام‌شده در سال گذشته؛ برنامه‌ریزی و تأمین نیاز پروژه‌های ملی به‌ویژه پروژه‌های آب‌رسانی به میزان 620 هزار تن؛ حصول درآمد شرکت به میزان 241 هزار میلیارد تومان از محل فروش بازار داخل و صادرات؛ ارزآوری 715 میلیون دلاری از محل صادرات محصولات در راستای اهداف کلان شرکت؛ صادرات یک‌میلیون و 400 هزار تن انواع محصولات به بازارهای جهانی و رشد 17 درصدی نسبت به سال گذشته؛ تحویل 7 میلیون و 395 هزار تن انواع محصولات به بازار داخل و رشد 5 درصدی نسبت به سال گذشته؛ تحویل 8 میلیون و 795 هزار تن انواع محصول در بازار داخل و صادرات و رشد 6 درصدی نسبت به سال گذشته؛ توسعه و اصلاح شبکه خرده‌فروشی فولاد مبارکه با اولویت خدمت‌رسانی به مشتریانی که امکان خرید در بورس کالا را ندارند (با این اقدام 5 هزار مشتری خرد توانستند در سال 1402 محصول موردنیاز خود را از طریق مراکز خدماتی فولاد مبارکه تأمین نمایند)؛ برگزاری مستمر 13 مزایده صادراتی برای تحقق برنامه‌های صادرات.

وی درباره میزان تحویل محصولات در سال 1402 نسبت به برنامه و سال گذشته نیز چنین گفت: در سال 1401 بالغ‌بر 8 میلیون و 236 هزار تن انواع محصولات شرکت به بازار تحویل شده بود و در سال 1402 با رشد 4 درصدی نسبت به سال قبل، مقرر بود که طبق برنامه این عدد به 8 میلیون و 550 هزار تن افزایش یابد؛ اما با تلاش همکاران و با هدف پیشگیری از بروز هرگونه التهاب به بازار، عملکرد شرکت فراتر از برنامه با تحویل 8 میلیون و 795 هزار تن محصول به بازار محقق شد.

به گفته معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، میزان درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت در سال 1401، 160 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال 1402 با رشد 50 درصدی نسبت به سال 1401 به 241 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی از شفافیت در فروش محصولات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای فولاد مبارکه در این بخش یاد کرد و سایر دستاوردها را نیز در سایه این مهم ارزشمند دانست.

حیدری با اشاره به محدودیت‌های انرژی در سال 1402 که بخش قابل‌توجهی از تناژ تولیدی شرکت‌ها و تولیدکنندگان را تحت تأثیر قرار داد اظهار داشت: عرضه محصولات فولاد مبارکه علی‌رغم محدودیت‌های برق و گاز کاهش پیدا نکرده و همچنین برنامه صادراتی این شرکت تحقق یافته است.

وی از تداوم و ثبات در عرضه‌های هفتگی و ماهانه فولاد مبارکه در بورس کالا در سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های انرژی به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت یاد کرد.

حیدری با اشاره به برنامه معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در سال 1403 تصریح کرد: با عنایت به نقش کلیدی فولاد مبارکه در تأمین بازار داخل و صادرات، در سال جاری نیز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که ضمن حفظ روند تولید و عرضه محصولات، همچنان کشور را از واردات انواع محصولات بی‌نیاز و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

معاون فروش و بازاریابی و بازاریابی فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود از تداوم عملیاتی کردن راهبرد افزایش رضایتمندی مشتریان داخلی و بین‌المللی فولاد مبارکه به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه یاد و تصریح کرد: این حرکت را طی دو سال اخیر بیش‌ازپیش در دستور قرار داده‌ایم و در سال 1403 نیز تلاش خواهیم کرد با برگزاری جلسات و همایش‌های مستمر و تعاملات گسترده‌تر با مشتریان گام استوارتری در مسیر رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان فولاد مبارکه برداریم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255362

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب