رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر به «نجوا خبر» پاسخ داد؛

آیا سکه و طلا ارزان می‌شود؟/ خریدهای هیجانی در بازار سکه

آیا سکه و طلا ارزان می‌شود؟/ خریدهای هیجانی در بازار سکه
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به خریدهای هیجانی طلا و سکه در بازار گفت: به شرطی که قیمت اونس جهانی و نرخ ارز کاهش یابد، شاهد تعدیل قیمت سکه و طلا خواهیم بود.

به گزارش نجوا خبر؛ ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه سیاست حراج سکه و شمش ازسوی بانک مرکزی نتوانسته مانع افزایش قیمت شود، گفت: اگراین سیاست درست بود، الان باید شاهد ارزان شدن و تعدیل قیمت سکه و طلا می‌بودیم؛ اما می‌بینید که قیمت‌ها نه تنها کاهشی نشده، بلکه همچنان در حال پیش روی است.

ریزش قیمت سکه و طلا محتمل است

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: در حال حاضر بازار سکه و طلا در تکاپوی افزایش قیمت و بازار خیلی ملتهب است.

محمدولی ادامه داد: در بازار ملتهب هر لحظه ممکن است قیمت طلا و سکه و ارز با یک خبر سیاسی یا اقتصادی یا کاهش اونس جهانی طلا، ریزش کند.

با دید بلندمدت سکه و طلا بخرید

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر می‌افزاید: من اعتقاد دارم که این رشد قیمت‌ها ممکن است موقت باشد و التهاب، با یک خبر تخلیه شود و قیمت‌ها بریزد.

محمدولی در پاسخ به سؤال «نجواخبر» مبنی بر اینکه آیا الان زمان مناسبی برای خرید سکه و طلاست یا نه؟ گفت: من همیشه به کسانی که قصد خرید طلا و سکه دارند توصیه می‌کنم که خرید خود را انجام دهند ولی همیشه با دید بلندمدت وارد بازار شوند؛ به این معنا که قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشند زیرا اگر با دید کوتاه مدت وارد بازار شوند ممکن است زیان کنند.

حباب سکه ۱۰ میلیونی شد

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: حباب سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است اما طلا حباب ندارد و قیمت آن واقعی و براساس قیمت انس جهانی و نرخ دلار تعیین می‌شود.

محمدولی ادامه داد: عوامل موثر در قیمت طلا، نرخ ارز و اونس جهانی است اما در قیمت سکه، علاوه بر این دو عامل، تقاضا نیز تأثیرگذار است. بنابراین با کاهش تقاضا قیمت سکه هم نزولی می‌شود.

حالت بحرانی در بازار طلا و سکه

به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا، انس جهانی نسبت به قبل از عید بیشتر از ۱۰۰ دلار گران شده و از ۲۱۵۵ دلار به ۲۳۰۰ دلار رسیده است که این خود عامل مهم در افزایش قیمت سکه در ایران محسوب می‌شود. از سوی دیگر نرخ دلار از ۶۰ هزار تومان قبل از عید به بیش از ۶۵ هزار تومان افزایش یافته که این عامل هم در افزایش نرخ سکه اثرگذار است.

محمدولی با اشاره به ایجاد تقاضای هیجانی برای خرید طلا و سکه گفت: هیجان ایجاد شده بر تقاضا برای خرید طلا هم اثرمی‌گذارد و حالت بحرانی در بازار ایجاد می‌کند. افزایش تقاضا در واقع حباب قیمت سکه و طلا را بالا می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از معامله‌گران معتقدند که با فروکش کردن اخبار منفی خاورمیانه احتمال اصلاح قیمت‌ها می‌رود؛ اما برخی باتوجه به نوسانات افزایشی طلا و ارز پیش‌بینی می‌کنند که این نوسان هیجانی ادامه دار است.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255382

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب