اخبار هواشناسی: دمای هوای این استان به زیر صفر می‌رسد

اخبار هواشناسی: دمای هوای این استان به زیر صفر می‌رسد
کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی روز‌های آینده به خصوص اواخر هفته جاری دمای هوا در نقاط مختلف استان کاهش می‌یابد و حداقل این دما‌ها صبح جمعه و شنبه به حدود صفر و در مناطق سردسیر به زیرصفر می‌رسد.

به گزارش نجواخبر، کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان به هم استانی‌ها توصیه کرد: با توجه به تعطیلی روز‌های پیش رو و شرایط جوی اعلام شده از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و به دلیل وقوع رعد و برق از حضور در فضا‌های باز و ارتفاعات خودداری کنند.

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی روز‌های آینده به خصوص اواخر هفته جاری دمای هوا در نقاط مختلف استان کاهش می‌یابد و حداقل این دما‌ها صبح جمعه و شنبه به حدود صفر و در مناطق سردسیر به زیرصفر می‌رسد.

حسین سلطانی روز سه شنبه افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که این شرایط از بعدازظهر امروز با افزایش پوشش ابر‌ها و وزش باد همراه خواهد شد.

وی یادآورشد: امروز در برخی مناطق شاهد بارش‌های رگباری پراکنده و محلی و وقوع رعد و برق خواهیم بود و از ظهر فردا /چهارشنبه/ با تقویت این سامانه بارش‌های رگباری و رعد و برق در بیشتر مناطق استان آغاز خواهد شد.

سلطانی اظهار داشت: این بارش‌ها به تناوب ادامه خواهد داشت و روز پنجشنبه هفته جاری از شدت آن کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمده بارش‌های این سامانه برای روز چهارشنبه پیش بینی شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم بارندگی‌ها در این روز بالا خواهد بود و اغلب مناطق استان را دربر خواهد گرفت، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

سلطانی به هم استانی‌ها توصیه کرد: با توجه به تعطیلی روز‌های پیش رو و شرایط جوی اعلام شده از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و به دلیل وقوع رعد و برق از حضور در فضا‌های باز و ارتفاعات خودداری کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به احتمال وقوع دمای زیرصفر، کشاورزان استان نیز تمهیدات لازم را برای محافظت محصولات باغی از سرمازدگی اتخاذ کنند.

سلطانی گفت: دمای فعلی شهر زنجان هفت درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان سه و ۲۰ درجه، ابهر پنج و ۲۰، خرمدره هفت و ۲۱ درجه، آب‌بر ۹ و ۲۰ درجه، قیدار پنج و ۱۹ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۱ درجه و ماهنشان هفت و ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255455

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب