گفتگوی اختصاصی:

بازنشستگان در انتظار تغییر رای دولت/ افزایش ده درصدی باطل شود

بازنشستگان در انتظار تغییر رای دولت/ افزایش ده درصدی باطل شود
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد از اینکه دولت بیش از دو ماه افزایش حقوق بازنشستگان را راکد کرده بود گفت: اکنون هم که افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب کرده، تنها برای حداقل بگیران مصوبه داشته و بازنشستگان سایر سطوح را آزرده خاطر کرده است.

سیدعلی حسینیان با انتقاد از افزایش بی رویه قیمتها و ناتوانی دولت در کنترل این آشفته بازار، به خبرنگار نجواخبر گفت: از دولت انتظار لطف نداریم زیرا افزایش قیمت‌ها نشان می‌دهد که لطفی از سوی دولت صورت نمی‌گیرد، در این شرایط حداقل قانون را اجرا کند و افزایش سایر سطوح حقوق بازنشستگان را تأیید کند.

وی با اعلام اینکه اکنون ۱۲ میلیون حقوق بگیر تأمین اجتماعی به علاوه ۴ میلیون بازنشسته داریم که نشان می‌دهد ۱۶ میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرارداد گفت: درحالی دولت برای این افراد تصمیم می‌گیرد که هیچ حقی در این تصمیم گیری ندارد زیرا هیچ کمکی به سازمان تأمین اجتماعی نکرده است.

وی با اعلام اینکه دولت ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است گفت: دولت حتی یک لحظه به فکر پرداخت بدهی خود نیست، اما به اشکال مختلف بار بر دوش سازمان تأمین اجتماعی می‌گذارد.

حسینیان به تشریح تبعات بلوکه کردن افزایش حقوق بازنشستگان در هیئت دولت پرداخت و گفت: اگر دولت در فروردین ماه حقوق بازنشستگان را افزایش داده بود، می‌توانستیم با حقوق یک روز دو حلب روغن بخریم، در حالیکه امروزه با همان پول باید دو قاشق روغن بخریم.

حسینیان با اشاره به اینکه بازنشستگان ناراضی و منتقد هستند؛ گفت: دولتی افزایش حقوق بازنشستگان را مدتها بلوکه می‌کند و هنگامی هم که تأیید می‌کند، سایر سطوح را از 38 به 10 درصد کاهش می‌دهد تا سفره بازنشستگان را خالی تر از همیشه کند.

وی در پایان از گرانی‌های اخیر انتقاد کرد و گفت: در این شرایط بازنشستگان نمی‌توانند با ده درصد افزایش حقوق از پس هزینه‌های زندگی بربیایند؛ به خصوص آن‌هایی که زیر ده میلیون مستمری دارند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/329

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب