نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با نجوا خبر:

هجوم مردم برای خرید خودرو/ خودرو ۳۰ درصد گران شد

هجوم مردم برای خرید خودرو/ خودرو ۳۰ درصد گران شد
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو در بازار 30 درصد افزایش یافته است، گفت: شاهد افزایش خرید خودرو ازسوی مردم هستیم.

به گزارش نجوا خبر؛ در پی تصمیم مشترک وزارت صمت و شورای رقابت، قیمت جدید خودروهای داخلی درب کارخانه اعلام شد. بر این اساس، به طور میانگین افزایش قیمت محصولات دو خودروساز کشور ۲۹ درصد اعلام شد.

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد عرضه خودرو در اولین ماه بهار با کاهش محسوسی روبه‌رو بوده و در همین مدت قیمت خودرو به سمت گرانی حرکت کرده است.

افزایش قیمت خودرو در بازار پس از اعلام رسمی قیمت ها

پس از اعلام افزایش ۲۹ درصدی قیمت خودروهای داخلی، افزایش عجیب قیمت‌ها در بازار اتفاق افتاد و قیمت‌ها بالا رفت اما روز دوشنبه بازار کمی عقب‌نشینی کرد ولی در هرحال، نسبت به ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش قیمت را در اکثر خودروها شاهد بودیم.

کیفیت پایین خودروهای داخلی

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به کیفیت پایین خودروهای داخلی به نجوا خبر گفت: با وجود افزایش ۲۹ درصدی قیمت خودرو، هیچ تغییری در بحث کیفی محصولات دو خودروساز انجام نگرفته است.

اسد کرمی با اشاره به اینکه رقابتی میان خودروسازان در بازار خودرو نیست، ادامه داد: خودرو در حال حاضر به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و تقاضا در بازار خودرو به دلیل استقبال مردم از سرمایه‌گذاری در خودرو بسیار بالاست، از این رو تورم انتظاری در این بازار بیشتر از سال گذشته شده است.

جهش ۳۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با بیان اینکه به محض اعلام افزایش رسمی قیمت خودروهای داخلی، قیمت خودرو در بازار افزایش یافت، گفت: گمانه زنی‌ها مبنی بر افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت محصولات در خودروسازی‌ها دلیلی بر جهش حدود ۳۰ درصدی قیمت برخی از محصولات داخلی در بازار خودرو شده است.

کرمی با انتقاد از گرانی افسارگسیخته قیمت خودروهای داخلی گفت: قیمت خودرو‌های داخلی از ابتدای سال بالا رفته و گرانی خودرو بدون هیچ ترمزی در حال حرکت است.

خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با بیان اینکه هیچ مرجعی توان مقابله با افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار خودرو را ندارد، گفت: در حالی شاهد هجوم مردم برای خرید خودرو هستیم که هر فردی علاوه بر داشتن خودروی شخصی، درصدد خرید خودرو به عنوان یک سرمایه قابل افزایش است.

کرمی با اشاره به اینکه شرایط قیمت‌ها در بازار خودرو بحرانی شده است، گفت: تاکنون هیچ مرجع و سازمانی نتوانسته جلوی افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو را بگیرد و این موضوع تورم انتظاری در بازار خودرو را شدت بخشیده است.

گرانی عجیب و غریب خودروهای خارجی

این فعال بازار خودرو با اشاره به گرانی عجیب و غریب خودروهای خارجی در بازار هم گفت: فروشندگان خودرو‌های خارجی با توجه به افزایش قیمت خودرو‌های داخلی در راستای دستیابی به سود بیشتر اقدام به افزایش قیمت خودرو‌های خود کرده‌اند.

کرمی با بیان اینکه هر تصمیم و سیاستی که دولت در بازار خودرو اجرایی می‌کند منجر به افزایش قیمت‌ها و بحران جدید در بازار می‌شود، ادامه داد: این موضوع باعث ضرر تولیدکننده و مصرف کننده شده است.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/37006

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.