اخبار سیل لرستان/ سرریز شدن سد خاکی دهکرد بروجرد/برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در چند روستا

اخبار سیل لرستان/ سرریز شدن سد خاکی دهکرد بروجرد/برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در چند روستا
رئیس امور آب شهرستان بروجرد گفت: سد خاکی دهکرد بر اثر بارش باران که از صبح امروز آغاز شده سرریز کرد.

به گزارش نجواخبر، حسین یاری در گفت‌وگویی افزود: سد دهکرد یک سد خاکی است که توسط منابع طبیعی احداث شده و هم اکنون نیز تحویل منابع طبیعی است.
وی اظهار داشت: اگر سرریز سد از محل اصلی سرریز باشد مشکلی ایجاد نخواهد کرد ولی اگر سرریز از تاج سد باشد ممکن مشکلاتی برای روستای دهکرد و آزاد راه اراک به خرم آباد ایجاد کند.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد نیز در این باره گفت: برای سد دهکرد یک مسیر خروجی در نظر گرفته شده و در پایین دست نیز یک بند خاکی دیگر وجود دارد که می‌تواند حجم خروجی آب را کنترل کند.

امیر سرداری افزود: برای جلوگیری از ایجاد بحران در صورت خروج بیش از اندازه آب از سد دهکرد، امشب بازدیدی از محل سد به اتفاق مدیران منابع طبیعی و امور آب و جهاد کشاورزی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: برای اطمینان خاطر اطلاع رسانی لازم به اهالی روستای دهکرد برای آمادگی تخلیه و جابه‌جایی داده شده است.

مرتضی مرادی‌پور گفت: تا ساعت ۲۲ چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شهرستان‌های ازنا و پلدختر برپا شده و جمعیت هلال احمر اماکن امن متعددی را برای افزایش این اردوگاه‌ها در صورت لزوم مشخص و در جلسه ستاد بحران استانداری لرستان مطرح کرده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: روز گذشته انبارهای امدادی شهرستان‌های استان لرستان شارژ مجدد شد و تیم‌های واکنش سریع هلال احمر در لرستان و استان‌های مجاور در آماده‌باش کامل هستند.

مرادی‌پور ادامه داد: همچنین روستای کمندان در مجاورت سد کمندان در شهرستان ازنا به پیشنهاد هلال احمر تخلیه شد.

وی با اشاره به مشاهده آب‌گرفتگی در برخی معابر شهری گفت: وضعیت در دیگر استان‌های غربی با ثبات است اما احتمال سرریز سدها در کردستان و سیلاب در کرمانشاه تمامی خودروهای نجات، آمبولانس‌ها و تیم‌های امدادی هلال احمر را در حالت آماده باش کامل در آورده‌است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/37052

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب