پیشکسوت استقلال در گفتگو با «نجواخبر»:

از رفتن فرهاد مجیدی تا سرمربی جدید تیم ملی

از رفتن فرهاد مجیدی تا سرمربی جدید تیم ملی
فریدون زندی گفت: با شناختی که از ماجدی دارم می‌توانم بگویم او کارش را بلد است اما شرایط خوب نیست.

فریدون زندی پیشکسوت استقلال به خبرنگار نجواخبر می‌گوید باید وضعیت این تیم به زودی مورد بررسی قرار گرفته و دغدغه ذهنی هواداران برای انتخاب بازیکنان برطرف شود.

وضعیت فعلی استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

واقعا استقلال شرایط خوبی نداشت و نامشخص بودن سرمربی به این تیم لطمه زده بود و باعث شده بود قهرمان ایران روزهای خوبی را پشت سر نگذارد.

نظر شما درمورد جدایی فرهاد مجیدی چیست؟

شاید بتوان گفت بی‌معرفتی بود اما غیرحرفه‌ای نبود. او به یک پیشنهاد خوب پاسخ داد. بهتر بود او باز هم در استقلال می‌ماند. حداقل یک فصل دیگر اما ما همه ماجرا را نمی‌دانیم و باید از زبان او هم داستان کامل را شنید. تصمیم با خود او بوده و تشخیص داده که به تیم جدید برود. همان طور که گفتم اگر می‌ماند خیلی بهتر بود و کمک حال استقلال می‌شد. اگر مجیدی می‌ماند کار مربیان بعدی راحت می‌شد و فشار فعلی روی دوش سرمربی جدید به وجود نمی‌آمد.

به نظر شما سرمربی جدید باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

خیلی موافق سرمربی خارجی نیستم. با توجه به شناختی که از این مربیان در ایران داشته‌ایم و عملکردی که دیده‌ایم بهتر است از مربیان داخلی استفاده کنیم. به هر حال گزینه‌های پیشین خارجی بدهی‌های زیادی روی دست‌مان گذاشتند و گزینه های داخلی هم چیزی کم ندارند.

شرایط تیم ملی در آستانه جام جهانی را چطور بررسی می‌کنید؟

با شناختی که از ماجدی دارم می‌توانم بگویم او کارش را بلد است اما شرایط خوب نیست. هیچ کشوری آماده بازی با ما نیست و شرایط را برای تیم ملی سخت می‌کنند. ماجدی تمام تلاشش را می‌کند اما به هر حال اوضاع اینگونه است. آن‌هایی که اوضاع را برای ما سخت می‌کنند نمی‌دانند ما ایرانی هستیم و تحت هر شرایطی خودمان را نشان می‌دهیم. اردوی قطر اردوی خوبی بود و به نظر می‌رسد به اهداف سرمربی رسیدیم. فکر می‌کنم ماجدی به فکر تدارک بهتر است و بازی‌های تدارکاتی در پیش خواهد بود.

گفته می‌شود سرمربی تیم ملی باید تغییر کند.

موافق تغییر نیستم. اما اگر قرار است کسی چون کی‌روش یا شخصی با دیسیپلین با دستیاران ایرانی روی کار بیاورند خوب است. به شرطی که از دستیاران هم بهینه استفاده شود. مارکار آقاجانیان سال‌ها کنار او بود اما چه استفاده‌ای از او شد؟ باید دستیارانی را به کار بگیریم که بعدها به دردمان بخورند. اگر قرار است کسی سرمربی تیم ملی شود خواهش می‌کنم نامی بزرگ باشد. پس از مدت‌ها در یک گروه افتاده‌ایم که با تدارک قوی و حواسی جمع می‌توانیم صعود کنیم و امیدوارم در نهایت این اتفاق رخ دهد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/487

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب