«فاطمی‌امین» در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است/مدافعان استیضاح چه گفتند؟

«فاطمی‌امین» در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است/مدافعان استیضاح چه گفتند؟
در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، بررسی استیضاح وزیر صمت در دستور کار قرار گرفت و موافقان و مخالفان استیضاح مواضع خود را در قبال عملکرد«فاطمی امین» بیان کردند.

به گزارش نجواخبر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، بررسی استیضاح وزیر صمت در دستور کار قرار گرفت و موافقان و مخالفان استیضاح مواضع خود را در قبال عملکرد«فاطمی امین» بیان کردند.

«فاطمی امین» به وعده کاهش قیمت خودرو عمل نکرد

احمد رسولی نژاد طی سخنانی به عنوان نماینده متقاضیان استیضاح وزیر صمت،گفت: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس و عمل به یک وظیفه قانونی است.

وی افزود: در پایان دولت سابق گفته شد به صلاح نیست وزرا استیضاح شوند و اولین استیضاح دولت سیز دهم هم بعد از ۱۵ ماه اتفاق افتاد که نمایندگان مجدداً به فاطمی امین رأی اعتماد دادند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از عملکرد یک جانبه و بدون انصاف صدا و سیما در حمایت از فاطمی امین گلایه دارم،تصریح کرد: به زودی نطقی در این زمینه خواهم داشت که چرا رسانه ملی اینگونه عمل کرد.

رسولی نژاد گفت: وزیر صمت در زمان رأی اعتماد وعده کاهش قیمت خودرو و افزایش تولید و کیفیت خودرو را داد اما از زمانی که وی روی کار آمده است قیمت خودرو به طور متوسط ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: انتصابات فامیلی بدون توجه به شایستگی ها، عدم توجه به شرایط کشور و برگزاری جلسات پر هزینه از دیگر چالش های وزرات صمت است.

قیمت مسکن سر به فلک کشیده است

حجت الاسلام موسوی لارگانی هم در موافق استیضاح وزیر صمت،گفت:فاطمی امین بدون نظر کارشناسان چارت سازمانی این وزراتخانه را به هم ریخت و افراد نزدیک به خود را در بدنه این وزراتخانه استخدام کرد و بلایی بر سر چارت سازمانی آورده که کسی جرات انتقاد از نزدیکان وزیر را ندارد.

وی با بیان اینکه حساب فاطمی امین از حساب دولت جداست،تصریح کرد: لیست بالا بلندی از معاونان وزرات صمت در اختیار ماست که از رانت استفاده کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد«فاطمی امین» در وزارت صمت، گفت: برنامه های وزیر صمت باعث شد که زندگی عادی مردم فلج شود و قیمت مسکن به دلیل بالا بودن قیمت مصالح سر به فلک کشیده وزیر هم در این زمینه پاسخ‌گو نیست.

موسوی لارگانی با بیان اینکه همه از گرانی خودرو می‌گویند اما وضعیت خراب‌تر است و مشکل از زیرساخت‌هاست،تصریح کرد: آقای فاطمی امین بلایی سر زیرساخت‌ها و چارت‌ها آورده است که من نمی‌خواهم اینجا از آن بگویم، قرار بر این است که برای حفظ مصالح نظام و آبروی دولت فقط نسبت به برنامه‌های وزیر صحبت کنیم.

وی تصریح: آقای فاطمی امین در حوزه مرجع کارشناس شیمی بدون تجربه را به عنوان معاون معدن انتخاب کرد در وضعیت مصالح هم گرانی را به حدی رساند که اکنون خانه‌دار شدن مردم برای اقشار متوسط به یک قرن می‌رسد. چرا باید اصرار بر ماندن وزیری کنیم که زندگی عادی را برای شهروندان به آرزو تبدیل کرده است.

«فاطمی امین» فرصت‌ها را از دست داد؛ برکنار شود

در ادامه جلسه، صدیف بدری در موافقت با استیضاح وزیر صمت گفت: در استیضاح قبلی نمایندگان به وزیر صمت فرصت دادند اما وزیر بسیاری از فرصت‌ها را از دست داد.

وی تصریح کرد: فاطمی امین نه تنها در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه خودرو و ارتقای کیفیت آن کاری نکرد بلکه با سوءمدیریت خود باعث تشدید مشکلات شد و وزارت صمت در ماه‌های اول امسال باعث رشد تورم شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صمت، تصریح کرد:: آقای فاطمی امین! چرا در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر نشدید و از مصوبه مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده دفاع نکردید و الان لایحه دو فوریتی برای این کار ارائه می‌دهید؟

بدری گفت: در ۲۰ ماه گذشته بازار خودرو متلاطم‌ترین بازار را داشته به گونه‌ای که یک بار بحث قرعه کشی خودرو، یک بار عرضه در بورس و یک بار هم ثبت نام خودرو با گذاشتن ودیعه مطرح شد، چنین تصمیمات متناقض درباره خودرو ناشی از چیست؟

وی با بیان اینکه هیچ اثری از بهبود کیفیت خودرو نیست،تاکید کرد: سالانه بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بر اثر تصادفات جاده‌ای و ناشی از پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی جان خود را از دست می‌دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خودروسازان داخلی هر روز کیفیت خودرو را کاهش می‌دهند و خودروسازان ما بیشتر از آنکه خودروساز باشند مونتاژ کار هستند، جامعه از ما انتظار تغییر و تحول در وزارت صمت را دارد و ما باید امروز وزیر صمت را برکنار کنیم.

مافیای خودرو برای ماندن فاطمی امین به آب و آتش می‌زنند

روح الله حضرت پور هم در موافقت با استیضاح وزیر صمت، با بیان اینکه ما امروز وزیر ضد محرومان را استیضاح می‌کنیم،گفت: آقای فاطمی امین! شما چرا رانتی به نمایندگان دادید؟ امروز باید اعلام کنید که کدامیک از نمایندگان از شما مطالبه‌ای داشتند؟

وی با طرح این پرسش که چرا مافیای خودرو در این روزها تا این حد برای ماندن فاطمی امین به عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت به آب و آتش می‌زنند؟،تصریح کرد: متأسفانه خرید جهیزیه و لوازم خانگی و همچنین داشتن خودرو برای جوانان تبدیل به رؤیا شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۵ میلیون ایرانی شهادت می‌دهند که وزارت صمت عملکرد خوبی نداشته است و معیشت میلیون‌ها ایرانی به علت سوءمدیریت وزیر صمت دچار مشکل شده است.

حضرت پور تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی مستقل است و از حقوق مردم کوتاه نمی‌آید و ما تابوی استیضاح وزیران را می‌شکنیم.

«فاطمی‌امین» در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است!

الله وردی دهقانی نماینده دیگری بود که در دفاع از استیضاح وزیر صمت به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد آلایندگی های کلانشهرها مربوط به خودرو‌ها است،گفت: همچنین اگر تصادفات جاده و هزینه های اورهال کردن آنها را در نظر بگیریم با توجه به تولید حدود ۱ میلیون خودرو در سال چگونه می‌توانیم خودروی فرسوده را از رده خارج کنیم؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد:از زمانی که آقای فاطمی امین وزارت را بر عهده گرفتند قیمت خودرو تاکنون ۳ برابر شده و قیمت پراید از حدود ۱۰۳ میلیون تومان به ۳۳۰ میلیون رسیده است که این فاجعه است.

دهقانی تصریح کرد: وزیر در برنامه خودشان گفتند ۱.۵ میلیون خودرو در سال تولید خواهد شد که خبری از آن نیست، همچنین قول داده بودند قرعه کشی را حذف خواهند کرد که از آن هم خبری نیست. وزیر در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است، ایشان باید وزیر صنعت باید باشند نه وزیر دو خودروساز.

وعده های وزیر صمت محقق نشد

سیدغنی نظری نیز در موافقت با استیضاح وزیر صمت،گفت: وزیر صمت وعده داده بود واردات خودرو انجام شود که این اتفاق نیفتاد در حالی که مردم باید بین خودروی داخلی و خارجی حق انتخاب داشته باشند.

وی افزود: چگونه یک کارمند بازنشسته یا معلم می‌توانند خودرو خریداری کنند یا آنکه لوازم خانگی برای زندگی خود تهیه کنند؟ متأسفانه بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مردم به شدت از لحاظ معیشتی گرفتار هستند.

نماینده مردم خلخال در مجلس خطاب به نمایند گان گفت: اگر نمایندگان امروز مجدداً به وزیر صمت رأی دهند بدانند دیگر کسی برای نمایندگان مجلس تره هم خرد نمی‌کند و بعد از این کسی نمایندگان را تحویل نمی‌گیرد، اما اگر ما یک وزیر را استیضاح کنیم، حساب دست مابقی وزیران می‌آید و جدی‌تر کار می‌کنند بنابراین مجلس باید امروز قاطعیت خود را نشان دهد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/77335

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب