تیم ژاوی چقدر ترسناک و سمج بود!

اولین قهرمانی بارسلونا در فصل جدید

اولین قهرمانی بارسلونا در فصل جدید
بارسلونا با پیروزی 4-2 مقابل تاتنهام قهرمان جام خوان گامپر 2023 شد.

به گزارش نجواخبر، بارسلونا از ساعت 21:30 برای فتح جام خوان گامپر 2023 در ورزشگاه المپیک کمپانی لوییس به مصاف تاتنهام رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 4-2 شکست دهد.

شاگردان ژاوی هرناندز خیلی زود در دقیقه سوم بازی به گل رسیدند. رافینیا با یک فرار عالی خود را به محوطه جریمه تاتنهام رساند و بعد از یک تو سر توپ دقیق و از پیش رو برداشتن مدافع حریف روبرت لواندوفسکی را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد تا این بازیکن با یک والی پای چپ دروازه را باز کند.


تاتنهام بعد از این گل بازگشت سریعی بازی داشت و در دقیقه 24 گل تساوی را زد. اولیور اسکیپ در دقیقه 24 روی ریباند ضربه اریک دایر که به تیر دروازه برخورد کرده بود کار را به تساوی کشاند.


تنها 3 دقیقه بعد از تعویض اجباری رونالد آرائوخو که به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد، اولیور اسکیپ در دقیقه 36 دومین گل خود و تیمش را وارد دروازه مارک آندره تراشتگن کرد. او این بار روی سانتر ایوان پریشیچ و یک ضربه سر محکم از دهانه دروازه برای تاتنهام گلزنی کرد.


در حالی که تلاش بارسا برای به تساوی کشاندن کار حاصلی در پی نداشت جیوانی لو سلسو شانس خوبی برای زدن گل سوم تاتنهام داشت اما ضربه او در دقیقه 44 از سمت راست محوطه جریمه را تراشتگن طی دو مرحله در اختیار گرفت تا نیمه اول با برتری 2-1 شاگردان آنگه پستکوگلو به پایان برسد.

بارسلونا در هشتمین دقیقه از نیمه دوم می‌توانست گل دوم را هم توسط لواندوفسکی به ثمر برساند اما خروج به موقع گولیئلمو ویکاریو این اجازه را به او نداد. یک دقیقه بعد ریچالیسون با یک شوت ناگهانی از پشت محوطه جریمه شانس خوبی برای باز کردن دروازه بارسا داشت اما توپ روی شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.


پدری در دقیقه 58 صاحب یک موقعیت بسیار خوب در داخل محوطه جریمه شد و تحت فشار مدافعان حریف توپ را به بالای دروازه زد. تاتنهام که در میان حملات بارسلونا چشم به ضدحملات دوخته بود، در دقیقه 60 می‌توانست توسط پدرو پورو دروازه حریف را باز کند، اما تراشتگن باز هم ناجی دروازه تیمش شد.


ژاوی هرناندز در دقیقه 61 دست به تعویض 6 بازیکن زد تا جریان بازی را تغییر دهد. ضربه سر فران تورس در دقیقه 66 موقعیت بعدی بارسلونا بود که دروازه‌بان حریف آن را مهار کرد.

شاگردان ژاوی با نزدیک شدن به دقایق پایانی دایره محاصره را تنگ‌تر کردند و بالاخره در دقیقه 82 کار را به تساوی کشاندند. لامین یامال از سمت راست وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس دقیق توپ را در دهانه دروازه به فران تورس رساند تا این بازیکن به راحتی گل دوم را بزند.

بارسلونا با تداوم حملات خود در پی گل سوم بود و ضربه ایستگاهی مارکوس آلونسو در دقیقه 86 می‌رفت آبی اناری‌ها را به این هدف برساند که دروازه‌بان تاتنهام با توک انگستان خود توپ را به کرنر فرستاد.

جوانانِ ژاوی با حفظ نشاط خود تا آخرین لحظات بازی بالاخره در دقیقه 90 به هدف خود رسیدند و گل برتری را وارد دروازه حریف کردند. لامین یامال توپ را خارج از محوطه جریمه به فران تورس فرستاد و با یک پاس در عمق آنسو فاتی را در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن هم یک بغل پای دقیق روانه دروازه حریف کرد تا نتیجه را 3-2 کند.


این اما پایان کار نبود و بارسلونا در چهارمین دقیقه از وقت های تلف شده عبدالصمد الزلزولی با یک بغل پای دقیق از داخل محوطه جریمه پاس فرمین لوپز را به گل چهارم تیمش تبدیل کرد و بارسا این دیدار را 4-2 برده و قهرمان خوان گامپر 2023 شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119991

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.