آیا بارسلونا در جام جهانی باشگاه‌ها حضور خواهد داشت؟

آیا بارسلونا در جام جهانی باشگاه‌ها حضور خواهد داشت؟
رسانه‌های اسپانیایی از عدم تمایل فیفا برای دعوت از بارسلونا برای جام جهانی باشگاه‌ها خبر دادند.

به گزارش نجوا خبر و به نقل از اسپورت، بارسلونا برای راهیابی به جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۵ نیاز به قهرمانی در لیگ قهرمانان دارد. البته فیفا این امکان را دارد که از بارسلونا به خاطر افتخارات گذشته‌اش به این مسابقات دعوت کند اما رابطه بد سران باشگاه بارسلونا با یوفا مانع از این امر می‌شود.

اسپورت به نقل از منابع نزدیک به جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال، گزارش داد که بارسلونا نمی‌تواند روی دعوتنامه ویژه (وایلدکارت) فیفا برای جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۵ حساب کند.

جام جهانی باشگاه‌ها تابستان ۲۰۲۵ در ایالات متحده در قالبی جدید برگزار می‌شود و ۳۲ باشگاه از جمله ۱۲ تیم از یوفا در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد. یکی از دو سهمیه اسپانیا متعلق به رئال مادرید است که در سال ۲۰۲۲ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

طبق معیارهای موجود، بارسلونا باید در این فصل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود یا عملکرد قابل توجهی داشته باشد تا بتواند جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست بیاورد.

جام جهانی باشگاه‌ها قرار است از سال ۲۰۲۵ (۲۵ خرداد تا ۲۲ تیر ۱۴۰۴) با فرمت جدید برگزار شود که نخستین میزبان آن کشور آمریکاست. بر اساس تصمیمی که فیفا اتخاذ کرده، این رقابت‌ها قرار است که ۳۲ تیم در هشت گروه در این رقابت‌ها حضور داشته باشند و هر چهار سال یک بار پیش از شروع فصل جدید رقابت‌های باشگاهی داخلی برگزار شود.

نحوه تخصیص سهمیه جام جهانی باشگاه‌ها

یوفا: ۴ قهرمان رقابت‌های قاره‌ای بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴ + ۴ سهمیه از رنکینگ تیم‌های اروپایی

آمریکای جنوبی: ۴ قهرمان رقابت‌های قاره‌ای بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴ + ۲ سهمیه از رنکینگ تیم‌های آمریکای جنوبی

آسیا، آفریقا و کونکاکاف: ۴ قهرمان رقابت‌های قاره‌ای بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴

اقیانوسیه: برترین تیم رنکینگ باشگاهی

فیفا در ماه دسامبر نام ۱۹ شرکت‌کننده در جام جهانی باشگاه‌ها را اعلام کرد که رئال مادرید، چلسی، منچسترسیتی، بایرن‌مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن، اینتر، پورتو و بنفیکا از جمله این تیم‌ها هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243462

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب