هوای پنج شهر خوزستان در وضعیت قرمز

هوای پنج شهر خوزستان در وضعیت قرمز
بر اساس آخرین به‌روزرسانی سامانه پایش هوای کشور وضعیت شاخص‌ هوای پنج شهر خوزستان روز چهارشنبه در وضعیت قرمز و ناسالم قرار گرفت.

به گزارش نجواخبر، بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ امروز شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه‌ شهرهای اندیمشک با شاخص ۱۵۹، دزفول با شاخص ۱۶۲، اهواز با شاخص ۱۶۲، سوسنگرد با شاخص ۱۵۹و شادگان با شاخص ۱۵۷میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارند.

روز گذشته نیز شهرهای مذکور در وضعیت قرمز قرار داشتند.

بر این اساس شهر شوش با شاخص ۱۲۴ و شوشتر با شاخص ۱۰۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

هوای شهرهای بهبهان، رامشیر، رامهرمز و حمیدیه نیز به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

گفتنی است وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی، و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120404

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.