صدور مجوز ساخت یک مجتمع پتروشیمی با سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در خوزستان

صدور مجوز ساخت یک مجتمع پتروشیمی با سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در خوزستان
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه مجوز ساخت یک شرکت شیمیایی و پتروشیمی در امیدیه صادر شده است گفت: عملیات احداث این پروژه بزرگ به زودی با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز خواهد شد.

به گزارش نجواخبر، حمید رضا فلاح در این باره بیان کرد: شرکت شیمیایی و صنایع پتروشیمی "آوات اورامان امیدیه" می‌تواند یک‌تحول بزرگ در زمینه تولید و ایجاد اشتغال این شهرستان ایجاد کند.

وی گفت: در دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به خوزستان، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل صمت و استانداری خوزستان و شرکت هلدینگ خلیج فارس منعقد شد و در نهایت جواز تأسیس شرکت شیمیایی آوات اورامان سهامی خاص صادر شد.

مدیر کل صمت خوزستان میزان سرمایه‌گذاری برای راه اندازی این شرکت را یک و نیم میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این شرکت در قالب زنجیره‌های پایین دستی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که باعث ایجاد ۱۵ هزار اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه خواهد شد.

وی گفت: عملیات احداث این پروژه بزرگ به زودی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز خواهد شد.

مدیر کل صمت خوزستان با تاکید بر اینکه این پروژه می‌تواند تحول و الگوی خوبی در زمینه راه اندازی خوشه های پائین دستی صنعت پتروشیمی باشد افزود: با توسعه صنایع پایین دستی می‌توان اشتغال بومی درشهرستان‌ها را رونق بخشید.

خبرنگار: زهرا اینانلو شویکلو

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119980

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.