نماینده کرمانشاه: با شرایط فعلی در مرزها ازدحام می‌شود

نماینده کرمانشاه: با شرایط فعلی در مرزها ازدحام می‌شود
نماینده کرمانشاه با اشاره به روند حضور زوار ایرانی در مراسم اربعین گفت: خواهشم این است هم به زائر اطلاع‌رسانی شود که چه ساعتی به مرز مراجعه کند و هم این که این امکان وجود داشته باشد وقتی زائران و علاقمندان حضرت ابی عبدالله در «سامانه سماح» ثبت نام کردند، همان‌جا برای‌شان پیامک بیاید و نوبت‌دهی شوند.

به گزارش نجوا خبر محمد رشیدی، درباره پیش‌بینی‌ ازدحام زائران در مرزهای کشورمان با عراق و این‌که چه تدابیر و تمهیداتی باید اندیشیده شود تا اتفاقات سال گذشته درخصوص برگزاری این مراسم مجدداً تکرار نشود، گفت: خدا را شکر استقبال از زیارت اربعین با این هوای گرم و شرایط سختی که به لحاظ آب و هوایی وجود دارد، بسیار زیاد است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود امسال از کشور ما شاید نزدیک به ۵ میلیون نفر به زیارت اربعین مشرف شوند، عنوان کرد: دولت باید تمهیدات دقیقی بیندیشد تا زائران خصوصا در پایانه‌های مرزی و هنگام خروج و ورود به کشور دچار مشکل و ناراحتی نشوند.

وی با یادآوری این‌که سال گذشته واقعا شرایط، شرایط مناسبی نبود و برای مردم مشکلات جدی در مرز ایجاد شد، بیان کرد: امسال اتفاقی که افتاده این است که هم مرز مهران و هم مرز خسروی ۲۴ ساعته و به طور شبانه‌روزی زائر می‌پذیرند و خروجی می‌دهند که این کمک می‌کند بار کم شود. هرچند فراوانی جمعیت بسیار بیشتر از این‌هاست و ممکن است دچار مشکل شویم. خواهشم این است هم به زائر اطلاع‌رسانی شود که چه ساعتی به مرز مراجعه کند و هم این که این امکان وجود داشته باشد وقتی زائران و علاقه‌مندان حضرت ابی عبدالله در «سامانه سماح» ثبت نام کردند، همان‌جا برای‌شان پیامک بیاید و نوبت‌دهی شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: با این شرایط فعلی در مرز ازدحام می‌شود، هوا گرم است و در شرایط سخت زائر اذیت می‌شود و بالاخره این پایانه‌های مرزی ما هم یک ظرفیتی دارند و به همین جهت باید یک برنامه‌ریزی از سوی ستاد اربعین صورت گیرد که به زائر اطلاع‌رسانی شود تا وی دچار آسیب نشود. ما امسال علاوه بر ازدحام جمعیت گرمای هوا را هم در مرزها و هم در کشور داریم که این نیازمند برنامه‌ریزی است. ما از وزارت کشور مطالبه کردیم و قبلا هم گفتیم پیشاپیش آمادگی این را داشته باشند که ۵ میلیون زائر امسال به زیارت اربعین مشرف شوند.

وی تاکید کرد: اگر تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع‌رسانی به وقت نباشد، ممکن است باعث اذیت زائر شود امیدواریم در ابتدا و شروع حرکت زوار اربعین اگر مشکلی وجود دارد با اطلاع‌رسانی دقیق اصلاح شود.

رشیدی درخصوص این‌که کشور عراق بیانیه داده که زائران ایرانی ۱۰ روز قبل از آغاز مراسم اربعین به این کشور مراجعه کنند اما شاهدیم حرکت زائرین از کشور بسیار زودتر از موعدی که این کشور عنوان کرده اتفاق افتاده آیا عراق می‌تواند مانع زوار ایرانی شود، گفت: نمی‌تواند مانع شود. به دلیل آن‌که معمولا ۱۰ روز قبل از مراسم اربعین موکب‌ها و وسایل پذیرای‌شان آماده می‌شود، چنین اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد:‌ نظر عراق این است که زائر وارد خاک این کشور شود اما اگر موکب‌های پذیرایی آماده نباشد، خودشان ناراحت می‌شوند برای همین است که اعلام کردند ۱۰ روز قبل از آغاز مراسم آمادگی پذیرایی داریم. از سوی دیگر هم به دلیل این که ما درخواست بسیار بالا از سوی زائرین داشتیم و بیشتر از قبل است برای اینکه در روزهای پایانی دچار ازدحام در مرزهایمان نشویم، این مسئله پیش‌بینی شد که امسال زودتر اجازه دهند زائران به سمت زیارت اربعین حرکت کنند اما از جهت پذیرایی در کشور عراق معمولا از ۱۰ روز قبل از مراسم اربعین موکب‎‌ها آماده می‌شوند البته امیدوارم امسال کشور عراق کمک و همراهی کند چرا که خیل مشتاقان حضرت ابی عبدالله الحسین رو به افزونی است و مطمئن باشید سال‌های بعد این جمعیت بیشتر و بیشتر خواهد شد لذا دو کشور باید با هم هماهنگی داشته باشند تا بتوانند هم در مرزها و هم در کشور عراق انشاالله زمینه پذیرایی و خدمتگذاری به زائرین اربعین را فراهم کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120479

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب