صادرات گاز ایران به عراق از سر گرفته شد

صادرات گاز ایران به عراق از سر گرفته شد
سفیر ایران در عراق از ازسرگیری صادرات گاز ایران به عراق خبر داد.

به گزارش نجواخبر، محمدکاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد در اظهاراتی از وجود توافقی با عراق برای تأمین 40 تا 50 میلیون متر مکعب گاز در روز خبر داد و بر بازگشت جریان گاز به مقادیر عادی توافق شده پس از پایان دوره نگهداری، تاکید کرد.

به نقل از میدل‌ایست نیوز، آل صادق تصریح کرد ایران همیشه از عراق در پرونده انرژی حمایت و خدمات خود را چه از طریق صادرات گاز و چه از طریق صادرات مستقیم برق به این کشور عرضه می‌کند.

وی افزود: اخیراً ایران عملیات تعمیر و نگهداری سالانه خطوط لوله گاز مورد استفاده برای صادرات به عراق را انجام داده است در حالی که کاهش جریان گاز وجود داشت اما این صادرات به طور کامل قطع نشده بود و جریان گاز به حالت عادی و قبلی خود بازگشته است.

نخست‌وزیر عراق گفت: دولت عراق در پی سازماندهی کار و فعالیت‌هایش با ائتلاف بین‌المللی و حرکت به سمت و سوی پایان دادن به حضور این نیروها در عراق است.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: توافقی با عراق مبنی بر صادرات 40 تا 50 میلیون متر مکعب گاز برای راه اندازی و بهره برداری از آن در نیروگاه‌های برق وجود دارد و این چیزی است که تهران روی آن کار می‌کند و ما تاکید می‌کنیم که تابستان آینده شاهد افزایش جریان گاز به عراق خواهیم بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244539

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.