قاضی عسکر: واگذاری زمین‌های موقوفی حرم عبدالعظیم (ع) برای ساخت مسکن‌ محرومان

قاضی عسکر: واگذاری زمین‌های موقوفی حرم عبدالعظیم (ع) برای ساخت مسکن‌ محرومان
تولیت آستان عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به اهمیت ساخت مسکن در شهرری اعلام کرد: این آمادگی را داریم که زمین‌های موقوفی حرم را به امر مسکن‌سازی برای مردم و محرومان اختصاص دهیم.

به گزارش نجوا خبر، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر روز شنبه در آئین ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی پایتخت که در شهرک علائین شهرری در حال برگزاری است، اظهار داشت: این طرح با مدیریت جهادی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ویژه منطقه ۲۰ انجام و خوشحالیم که این طرح آغاز و امیدواریم در موعد مقرر تمام شود.

وی ادامه داد: اسلام قبل از اینکه آخرت مردم را آباد کند به دنبال آبادی دنیای انسانها است و خداوند در قرآن از انسان خواسته که زمین را عمران و آباد کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ادامه داد: اسلام به گردش سرمایه و توجه به اشتغال نگاه ویژه‌ای دارد و دولت های ما در گذشته اشتباهاتی داشتند اما باید امروز ما جبران کنیم.

قاضی عسکر افزود: مقام معظم رهبری اول سال فرمودند موانع را از سر راه اقتصاد و کار بردارید و چند سال است ایشان بر بحث دانش بنیان‌ها تاکید دارند و البته دولت مردمی هم در این راه قدم برداشته و امروز هشت هزار شرکت دانش بنیان داریم.

وی گفت: ما نمی‌توانیم در برابر فقر سکوت کنیم و حضرت علی (ع) در طول رهبری خود با فقر مبارزه می‌کرد و حتی دستور می‌داد از بیت المال به مسکین اهل کتاب کمک کنند تا او دستش را جلوی کسی دراز نکند.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: نمی‌شود یک طرف شهر تهران از مواهب برخوردار باشد و یک طرف نه؛ چند طرح در شهرری را دنبال می‌کنیم و یکی مسکن است و ما آمادگی داریم زمین های موقوفات حرم را به امر مسکن سازی برای مردم اختصاص دهیم و این مهم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح پارکنگ حرم در حال انجام و از همه مهم‌تر پروژه نفرآباد که آن نیز با مدیریت جهادی شهرداری جلوتر از پیش بینی‌ها است.

قاضی عسکر افزود: مسئولان شهرداری به ما بشارت دادند که در کمتر از ۲ سال این طرح‌ها انجام شود و آن روزی که مردم در این واحدها مستقر شوند آن موقع، روز شادی ما است.

همچنین سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: تعهد دولت به ساخت یک میلیون واحد مسکونی سنگین است اما امید داریم این کار بزرگ توسط دولت مردمی انجام شود.

وی افزود: شهرداری تهران ۳۰۰ هزار واحد را تعهد کرده که ۲۰۰ هزار واحد آن تفاهم شده و ۳۳ هزار واحد پروانه صادر شده که این اقدام مبارکی است.

به گزارش ایرنا، آیین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن تهران با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، یزدیخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، معاون شهردار تهران و سایر مسئولان در مدرسه حکمت محله علائین شهرری در حال برگزاری است.

متولی این طرح‌ها شهرداری تهران، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، تعاونی مسکن کشتیرانی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، بنیاد موقوفه دکتر افشار، شهرداری منطقه ۲۱، تعاونی علوم و فنون هوایی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14236

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.