در نشست مشترک مجلس و دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛

تمجید رئیس‌جمهوری از فولاد مباركه در زمینه ساخت نیروگاه، خودتأمینی و جداسازی برق صنایع از برق خانگی

تمجید رئیس‌جمهوری از فولاد مباركه در زمینه ساخت نیروگاه، خودتأمینی و جداسازی برق صنایع از برق خانگی
رئیس‌جمهوری در نشست مشترک مجلس و دولت در جریان تقدیم بودجه سال ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس پیش از ظهر روز سه‌شنبه 14 آذرماه، طی سخنانی از اقدامات شرکت فولاد مبارکه در زمینه ساخت نیروگاه و جداسازی برق صنایع از برق خانگی و خودتأمینی تمجید کرد.

به گزارش نجوا خبر، وی در بخشی از سخنان خود گفت: نمایندگان عزیز، امروز شما در شهرها و حوزه انتخاباتی خود شاهد هستید که کشور به کارگاه‌های فعال در حوزه‌های آب، برق، گاز، کشاورزی، صنعت و معدن تبدیل شده است. ما در بعضی شهرها دیده‌ایم که مثلاً برای حل مشکل آب و فاضلاب چهار جبهه کاری بوده، اما امروز تبدیل به ۱۵۰ جبهه کاری شده است.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: ما گفتیم که برق صنایع باید از برق خانگی جدا شود که در جریان سفر به اصفهان ملاحظه شد که در فولاد مبارکه این کار انجام شده و این شرکت با ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر خرج خود را از نیروگاه برق خانگی جدا کرده است. در بقیه جاها هم در حال ایجاد نیروگاه هستند تا این ناترازی برطرف شود. وزیر نیرو در جریان اخذ رأی اعتماد عنوان کرد که تلاش می‌کنیم ناترازی برق را با تولید 10 هزار مگاوات حل کنیم و امروز شاهد هستیم که 8 هزار مگاوات آن با چنین اقداماتی تأمین شده است و شبانه‌روز تلاش می‌شود که در حوزه‌های آب و برق رفع تنش شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/212952

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.