آخرین وضعیت واردات خودروی جانبازان/ خودروها تا ۱۰ تا ۱۵ روز آینده در سامانه بارگذاری می‌شود

آخرین وضعیت واردات خودروی جانبازان/ خودروها تا ۱۰ تا ۱۵ روز آینده در سامانه بارگذاری می‌شود
رئیس سازمان توسعه تجارت درباره آخرین وضعیت خودروی جانبازان توضیحات مفصلی را ارائه داد.

به گزارش نجواخبر، مهدی ضیغمی در حاشیه افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان درباره آخرین وضعیت خودروی جانبازان و اینکه در این زمینه توافق شده و به مرحله آخر رسیدیم و در حال حاضر بحث بارگذاری سامانه‌ای است، توضیح داد: جانبازان می‌توانند هم از طریق شرکت‌های معرفی شده و هم خودروهایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها وجود دارد خودرو وارد کنند که ۱۰ تا ۱۵ روز آینده برای اطلاع آن‌ها در سامانه بارگذاری می‌شود.

وی اظهار کرد: چابهار ظرفیت قابل توجهی دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای تجارت با هند و پاکستان استفاده کرد. نمایشگاه فعلی نیز با حضور ۱۱۰ شرکت و بیش از ۱۴۰ تاجر خارجی برگزار شده است.

ضیغمی با اشاره به مذاکرات مربوط به تجارت آزاد با پاکستان، گفت: امسال قرارداد تجارت آزاد با سوریه و اوراسیا امضا شده و ونزوئلا و پاکستان هم در برنامه‌های بعدی برقراری تجارت آزاد هستند.

وی اظهار کرد: هیئت وزیران پلاک گذاری را در فاز اول برای خودروهای کارکرده در مناطق آزاد مصوب کرد و اعلام شده که آیین نامه هم به زودی ابلاغ می‌شود.

ضیغمی ادامه داد: در این زمینه توافق شده و به مرحله آخر رسیدیم که بحث بارگذاری سامانه‌ای است. جانبازان هم می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده خودرو وارد کنند و هم خودروهایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها وجود دارد که ۱۰ تا ۱۵ روز آینده برای اطلاع آن‌ها در سامانه بارگذاری می‌شوند. اولویت اول هم جانبازان بالای ۷۵ درصد هستند که می‌توانند خودروی مورد نظر خود را در سامانه انتخاب کنند که یا خودشان وارد کنند یا به شرکت‌هایی که خودرو وارد می‌کنند، مجوز دهند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه با توجه به عطش بازار خودرو در شش سال گذشته هدف از پلاک‌گذاری ملی برای خودروها در مناطق آزاد هم کنترل بازار است، تصریح کرد: البته همچنان واردات خودروهای آمریکایی ممنوع است و این جزو قوانین بوده و هست.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه عطش بازار باعث شده همواره امکان دلالی وجود داشته باشد، تصریح کرد: از طرف دیگر با ورود خودروهای افرادی که در سامانه بودند به بازار آزاد هم، ممکن است روی بازار خودرو تأثیر بگذارد. تا زمانی که عرضه به حد مطلوب نرسیده از این وضعیت گریزی نیست. اما همه این ابزار کمک می‌کند تعادلی در بازار ایجاد شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243813

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب