طرح ساماندهی کارکنان دولت در ایستگاه آخر

طرح ساماندهی کارکنان دولت در ایستگاه آخر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: در صورت تایید طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی از سوی شورای نگهبان دولت اجازه ندارد خدمات خود را به شرکت‌ها واگذار کند و در صورتی که نیازمند فعالیت‌های حجمی باشد باید با افراد قرارداد مستقیم ببندد.

به گزارش نجواخبر، محسن زنگنه با اشاره به تصویب طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در مجلس بیان کرد: این موضوع با هماهنگی انجام شده با کارشناسان شورای نگهبان و نمایندگان دولت طی هفته‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفت و در روزهای گذشته با رفع ایرادات ارجاعی از سوی شورای نگهبان بالاخره به تصویب رسید و بعید است شورای نگهبان مجددا ایرادی به آن وارد کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات افزود: در صورت تأیید طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی از سوی شورای نگهبان ماده ۱۷ خدمات دولتی لغو می‌شود و دولت اجازه ندارد خدمات خود را به شرکت‌ها واگذار کند و در صورتی که نیازمند فعالیت‌های حجمی باشد باید با افراد قرارداد مستقیم ببندد.

وی گفت: در طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی تصویب شد قراردادها کارمعین باشد و تعهدی برای دولت نسبت به استخدام رسمی وجود ندارد.

زنگنه با بیان اینکه اجحاف شرکت‌ها و عدم تعیین تکلیف بعد از ‌سال‌ها خدمت از موارد شکایت کارکنان است گفت: در طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی مصوب شده افراد به صورت کارمعین و یک‌ساله با دستگاه‌های دولتی قرارداد ببندند و به احتمال زیاد شورای نگهبان آن تأیید خواهد کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه اظهار کرد: بعد از لازم الاجرا شدن طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی هر فردی که قرارداد خود را با شرکت محل کارش پایان دهد دیگر با آن شرکت تمدید نمی‌کند و با دولت قرارداد خواهد بست.

طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با ۹۰٪ از آرای نمایندگان مجلس یازدهم تصویب شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244240

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.