اولین واکنش رسمی به ادعای هک سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی/ بابک زنجانی آزاد شد؟

اولین واکنش رسمی به ادعای هک سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی/ بابک زنجانی آزاد شد؟
نشست خبری مشترک سخنگوی قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت با حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش نجواخبر، نشست خبری مشترک مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه و حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز چهارشنبه ۹ اسفند ماه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

سخنگوی قوه قضائیه با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان اظهار کرد: برپاداری عدالت و جلوگیری از دست‌اندازی به حقوق مردم منجر به رشد استعداد‌ها می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری بیان کرد: انتخابات در هر مرحله تولید کننده قدرت ملی و حرکت دهنده مردم به سمت آزادی و استقلال است. برپایی این جشن ملی از دو جهت حائز اهمیت است. قوه قضائیه از مدت‌ها قبل تمام امکانات را برای برگزاری این انتخابات به کار گرفته است. در همین زمینه دستور رئیس قوه قضائیه به تمام مقامات قضائی مبنی بر پیشگیری از جرایم و اغماض از هر جرم انتخاباتی نشان دهنده یک عزم راسخ است. بی‌شک بر آن هستیم که با اقتدار کامل و بدون ملاحظه با هرگونه اراده مخل به اراده‌های متراکم ملی برخورد قاطع کرده و عزم راسخ ملت بزرگوار در حراست از آینده روشن خود حفاظت و صیانت کنیم.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست خبری و پاسخ‌های آنها به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

بابک زنجانی در زندان به‌سر می‌برد
سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: این پرونده از حساس‌ترین پرونده‌های اقتصادی دهه اخیر بود و مورد توجه افکار عمومی بوده و آن‌را پیگیری کردند. با یک اقدام موثر از ناحیه ضابطان خاص اعم از وزارت اطلاعات و دستگاه‌های اجرایی و با مدیریت ریاست قوه قضائیه در بهمن ماه امسال قسمتی از اموال او به داخل کشور منتقل شد و در حال رسیدگی و بررسی است. این بازگشت نشان دهنده عزم دستگاه قضائی است. این فرد در حال حاضر در زندان بسر می‌برد.
واکنش ستایشی به ادعای یک گروه هکری درباره هک سامانه مدیریت پرونده‌های قضائی

ستایشی در خصوص ادعای یک گروه هکری درباره هک سامانه مدیریت پرونده های قضائی گفت: ادعاهای هک صورت گرفته در پرونده‌ها و حریم خصوصی افراد به شدت و قاطعیت مورد تعقیب و بررسی همه جانبه و موشکافانه امنیتی و حفاظتی و فناورانه قوه قضائیه صورت گرفته و می‌گیرد. در این ادعا نکاتی نهفته از جمله مخدوش بودن، جعلی بودن و غیرواقعی بودن بسیاری از اطلاعاتی که داده شده است. منتشرکنندگان در انتشار این اطلاعات مخدوش، تعجیل و شتاب زدگی زائد خاصی داشتند. این ادعا زمانی منتشر شد که خبر بسیار مسرت بخش و متضمن موفقیت‌ها و پیروزی قضائی، حقوقی، اجرایی و امنیتی و اقتصادی برای کشور داشت. به نظر می‌رسد همراهانی که این سناریو را برنامه ریزی کردند درصدد بودند فضای روانی و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار بدهند که موفق نبودند.
چرا سازمان ثبت اسناد نباید از قوه قضائیه جدا شود؟

بابایی درباره ایرادات وارده به طرح انتزاع سازمان ثبت اسناد از قوه قضائیه گفت: خیلی از پرونده‌هایی که در کمیسیون‌ها چه در جهاد کشاورزی یا محاکم مطرح می‌شوند اختلافاتی است که یک طرف مردم و طرف دیگر دولت است. انتزاع سازمان ثبت وحدت ذی نفع و حاکم است که با حقوق مردم مغایرت دارد. اعتباربخشی به اسناد عادی و تصمیمات ما در هیئت‌های تعیین تکلیف سبقه قضائی دارد. کشوری را ندیدم که بحث اسناد ذیل دولت قرار گرفته باشد. 78 درصد از مردم از عملکرد واحدهای ثبتی سازمان رضایت دارند.
انتزاع سازمان ثبت از قوه قضائیه به کجا رسید؟

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در نشست مشترک خبری با سخنگوی قوه قضائیه گفت: در سنوات گذشته تا امروز سه بار موضوع انتزاع سازمان ثبت از قوه قضائیه مطرح شده و در شورای نگهبان رد شده است. موضوع انتزاع سازمان ثبت از قوه قضائیه از طرف نمایندگان مجلس مطرح شده که در شورای نکهبان با ایراد جدی (مغایرت با موازین قانون اساسی )مواجه شد. پرونده این موضوع در حال حاضر در مجمع مطرح است، جلساتی تشکیل نشده و مقدمتا یک جلسه کارشناسی تشکیل شده است.
آخرین وضعیت پرونده نیشکر هفت‌تپه

سخنگوی قوه قضائیه گفت:بر اساس دادنامه صادره این فرد به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، محکومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی و جزای نقدی ۱۲۶ میلیارد تومان و ضبط اموال محکوم شده است. وی در ۲۵ مهرماه سال ۱۴۰۰ به زندان معرفی شده و در حال حاضر در زندان و در حال تحمل حبس است. در این مدت نیز از ارفاقات قانونی استفاده نکرده و به بیرون اعزام نشده است.
چرایی برگزاری نشست خبری در سازمان ثبت اسناد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: فلسفه برگزاری این نشست در سازمان ثبت اسناد ناظر بر وظیفه اطلاع‌رسانی نسبت به انبوه خدمات ارائه شده در این سازمان در دسترسی آسان مردم به خدمات است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244801

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب