بیمارستانی شدن دانش‌آموزان به دنبال تخریب مدرسه‌ی کانکسی بر اثر گردباد

بیمارستانی شدن دانش‌آموزان به دنبال تخریب مدرسه‌ی کانکسی بر اثر گردباد
گرد باد شدید، مدرسه کانکسی روستای باغ یری شهرستان مراغه را واژگون کرد و معلم و پنج دانش‌آموز آن راهی بیمارستان شدند.

به گزارش نجوا خبر، در یک حادثه که حوالی ساعت ۱۲:۴۰ ظهر یکشنبه روی داد یک مدرسه‌ی کانکسی در روستای باغ یری براثر گرد باد شدید واژگون و کاملا تخریب شده است.

در اثر واژگونی و تخریب این مدرسه‌ی کانکسی همه دانش‌آموزان و معلم مدرسه، مجروح و به بیمارستان سینا منتقل و اقدامات لازم برای درمان آسیب دیدگان انجام شده و رو به بهبود هستند.

حسین اکبریان مدیرکل آموزش و پرورش مراغه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در این خصوص اظهار کرد: براثر این گردباد علاوه بر مدرسه‌ی کانکسی چند ساختمان نیز در روستای باغ یری مراغه تخریب شده است.

وی ادامه داد: این کانکس تخریب شده نزدیک ۹ سال است که به عنوان مدرسه در این روستا قرار دارد و زیرساخت‌های آن قبلا نیز آسیب دیده بود، و به دنبال پیگیری این موضوع، تصمیم داشتیم یک زمین از روستاییان برای ساخت مدرسه با کمک تهیه کنیم که به زودی این تصمیم عملی می‌شود.

وی تاکید کرد: اولویت ساخت مدرسه برای روستاهایی است که تعداد دانش‌آموزانش ۱۰ نفر و یا بیشتر باشد، روستای باغ یری نیز روستایی فصلی محسوب می‌شود که گاهی فقط پنج یا ۶ خانواده در آن زندگی می‌کنند.

علی چنگیزی، رئیس اورژانس مراغه نیز در خصوص آخرین وضعیت آسیب‌دیدگان این حادثه، گفت: شش نفر آسیب‌دیده از این حادثه به بیمارستان منتقل شده بود که دو نفر از آن‌ها مرخص شده و چهار نفر آن‌ها در بیمارستان بستری بوده و حال عمومی خوبی دارند.

به گزارش ایسنا، هم اکنون در شهرستان مراغه ۱۷ مدرسه روستایی، کانکسی است و بیشتر این مدارس در بخش سراجو قرار دارند. به دلیل نبود مدرسه راهنمایی و دبیرستان در این بخش، بیشتر دانش‌آموزان تا کلاس ششم تحصیل می‌کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255423

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب