در گفتگو با «نجواخبر» مطرح شد؛

بازنشستگان همچنان شرمنده/ چرا دولت رای «هیات تطبیق» را اجرا نمی‌کند؟!

بازنشستگان همچنان شرمنده/ چرا دولت رای «هیات تطبیق» را اجرا نمی‌کند؟!
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران ازعدم اصلاح مصوبه‌ی افزایش حقوق بازنشستگان انتقاد کرد.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها و ناتوانی مردم در تحمل این شرایط، به خبرنگار نجواخبر گفت: در این بین بازنشستگان به دلیل ناتوانی در انجام کار جدید و حقوق‌های ناچیز، بیش از سایر اقشار تحت فشار قرار گرفته اند.

میرمنصور موسوی با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و در سخت‌ترین شرایط معیشتی به سر می‌برند گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی زیاد خواه نیستند بلکه فقط از دولت سیزدهم می‌خواهند با تأیید افزایش حقوق مطابق مصوبه شورایعالی کار، امکان ادامه زندگی را فراهم کنند.

وی با اعلام اینکه بازنشستگان از دولت سیزدهم می‌خواهند قانون را اجرا کند تا بتوانند گرانی، تورم، بحران اقتصادی و شرایط موجود که از توان حقوق بگیران خارج است را تحمل کنند گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی تنها بر یک مطلب اصرار دارند و آن هم اجرای قانون افزایش حقوق است.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران با ابراز تأسف از اینکه نزدیک به سه ماه از ابتدای سال گذشته، اما هنوز دولت به قوانین مزدی تمکین نکرده؛ گفت: این رویکرد جای تعجب دارد و سؤالات بسیار مطرح می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش حقوق برای جبران تورم لجام گسیخته تصویب می‌شود گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در تمامی سال‌های گذشته، با کم لطفی دولت‌ها روبه‌رو بوده، زیرا به جای آنکه دولت قانون را از همان ابتدای سال اجرایی کند، بازنشستگان باید منتظر بمانند تا قانون افزایش حقوق که مطابق ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۹۶ و ۱۱۱ تأمین اجتماعی لازم الاجراست و هیچ بار مالی برای دولت ندارد، از سوی دولت فقط اعلام شود.

موسوی شرایط اقتصادی کشور را غیرقابل پیش بینی و تورمی دانست و گفت: اگر اقتصاد کشور ثبات داشت، می‌توانستیم از بازنشستگان انتظار تحمل داشته باشیم، چرا که قیمت‌ها رشد وحشتناک نداشت و بازنشستگان با تحمل مقداری سختی، می‌توانستند تا زمانی که دولت از بی‌توجهی به وضعیت این قشر محروم بیرون بیاید، زندگی خود را با همان حقوق سال گذشته ادامه دهند، اما در شرایطی که هیچ ثباتی در بازار وجود ندارد و قیمت‌ها لحظه‌ای بالا می‌رود، انتظار تحمل از بازنشستگان تأمین اجتماعی که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها حداقل بگیر به پایین هستند، انتظاری غیرمنصفانه است.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، در یک فرایند قانونی ساده، سال‌ها اجرا می‌شود گفت: متأسفانه دولت به سلیقه شخصی در اجرای قانون تأخیر می‌کند.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران با تاکید بر اینکه دولت برای توجیه تأخیر در اعلام افزایش حقوق بازنشستگان هیچ بهانه قانونی و منطقی ندارد گفت: اگر بازنشستگان حقوق خود را از صندوق دولت می‌گرفتند، تأخیر و کارشکنی دولت توجیه‌پذیر بود و دولت به بهانه کسری بودجه و ناتوانی در پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان، می‌توانست در پرداخت حقوق مشکل ایجاد کند، اما وقتی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را سازمان تأمین اجتماعی می‌پردازد و منبع آن، حق بیمه‌هایی است که بازنشستگان در دوران اشتغال به حساب سازمان واریز کرده‌اند، اصرار دولت برای معطل نگه داشتن افزایش حقوق، هیچ توجیه منطقی، قانونی و علمی ندارد.

موسوی در ادامه گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی در سخت‌ترین شرایط معیشتی به سر می‌برند و در تمام طول سال شرمنده زن و فرزندشان هستند؛ هیچ راه چاره‌ای هم ندارند.

وی با اشاره به اینکه هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی به صراحت اعلام کرده تصمیم هیئت دولت خلاف قانون است و هرچه سریعتر باید اصلاح شود گفت: هیچ دلیلی بر اصرار دولت وجود ندارد و بهتر است هر چه سریعتر افزایش حقوق بازنشستگان مطابق مصوبه شورایعالی کار اعلام شود.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران با تاکید بر اینکه برای بازنشستگان هیچ توجیه منطقی ندارد که چرا دولت حاضر به پذیرش رأی هیئت تطبیق نیست؛ گفت: سؤال این است که چرا دولت حاضر نیست با امضایی بدون مسئولیت و تبعات، بازنشستگان تأمین اجتماعی را در تحمل این شرایط سخت اقتصادی یاری دهد؟!

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/661

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب