خبر مهم در مورد حقوق بازنشستگان؛

متناسب‌سازی اجرا می‌شود؟ +اظهارات رسمی

متناسب‌سازی اجرا می‌شود؟ +اظهارات رسمی
قرار است فاصله افزایش ده درصدی و 38 درصدی حقوق بازنشستگان با متناسب سازی پر شود.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، اظهارات مقامات رسمی نشان می‌دهد که دولت به جای اصلاح مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان، به دنبال اجرای متناسب سازی است؛ ظاهراً قرار است با «پرداخت های جبرانی» فاصله افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح و افزایش 38 درصدیِ مورد نظر بازنشستگان پر شود. این در حالیست که بازنشستگان خواستار اصلاح مصوبه براساس افزایش مزدی مصوب شورایعالی کار هستند؛ هیئت تطبیق قوانین مجلس نیز دو هفته پیش تر، رأی به ابطال مصوبه دولت به علت عدم تطابق با قانون داده بود.

در این مدت، بازنشستگان کارگری در استان های مختلف، به افزایش ده درصدی مستمری‌ها اعتراض کردند. خواسته آنها اصلاح مصوبه افزایش مستمری‌ها و بعد از آن اجرای متناسب سازی است.

با این حال، به نظر می‌رسد اصلاح مصوبه در دستور کار نیست؛ سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی آماده پرداخت‌های جبرانی به عنوان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است، افزود: میزان افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب هیئت دولت رسیده و این مصوبه تصمیم شخصی نبوده است.

محمدهادی زاهدی وفا (سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: رئیس‌جمهور، معاون اول و نیز دیگر اعضای دولت همواره مدافع حقوق و منافع اقشار مختلف جامعه هدف این وزارتخانه بوده‌اند و بعضی اظهارنظرها و نقل قول‌های منتسب به ایشان که بعضا در فضای مجازی منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات دولت نمی‌تواند بخشی باشد و باید حتما همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و جزئیات حقوقی و کارشناسی را لحاظ کرد، گفت: در جلسه‌ای که اواخر خرداد ماه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، برخی اعضای دولت و نمایندگان بازنشستگان برگزار شد، مقرر شد سازمان تأمین اجتماعی در حدود اختیارات خود نسبت به پرداخت های جبرانی به عنوان متناسب‌سازی حقوق اقدام کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مدت تأمین بودجه و اقدامات فنی و نرم افزاری درخصوص جبران این مبالغ صورت گرفته، تاکید کرد: اعضای جلسه و ذینفعان این موضوع را پذیرفته و درباره آن توافق کرده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/827

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب