رسمی: ایلکای گوندوگان از منچستر جدا شد به بارسلونا پیوست

رسمی: ایلکای گوندوگان از منچستر جدا شد به بارسلونا پیوست
ایلکای گوندوگان، ستاره آلمانی، با رد پیشنهاد تمدید قرارداد منچسترسیتی، راهی بارسلونا شد.

به گزارش نجوا خبر، قرارداد گوندوگان با منچسترسیتی در پایان فصل 23-2022 به پایان رسید و تلاش مدیران این باشگاه برای تمدید این قرارداد بی‌نتیجه بود و او تصمیم گرفت راهی بارسلونا شود.

این بازیکن در سال 2016 از بروسیا دورتموند جدا شد و به منچسترسیتی رفت و در طول هفت سال حضورش در این باشگاه موفق شد موفقیت‌های بسیاری را با پیراهن این تیم به دست آورد.

او فصل گذشته یکی از ارکان اصلی موفقیت تیم پپ گواردیولا و کسب سه عنوان قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی انگلیس و همچنین محقق کردن رؤیای سیتی برای بالا بردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بود. او در طول این هفت سال 304 بار با پیراهن این تیم به میدان رفت و موفق شد 60 گل هم برای این تیم به ثمر برساند.


با وجود علاقه گواردیولا و تلاش مدیران سیتی برای متقاعد کردن این ستاره آلمانی برای امضای قرارداد جدید، او تصمیم گرفت که این باشگاه را پس از این مدت طولانی ترک کند و راهی بارسلونا شود تا تجربه جدیدی را در عرصه فوتبال به دست آورد.

گوندوگان به عنوان بازیکن آزاد و به صورت رایگان راهی بارسلونا شد که نکته مهمی برای مدیران این باشگاه بود که همچنان درگیر مشکلات مالی بسیاری هستند. قرارداد او با بارسلونا دو ساله است و قابلیت تمدید برای سال سوم را هم دارد.

نکته جالب بند فسخی است که بارسا برای گوندوگان در این قرارداد در نظر گرفته است. گفته می‌شود که این قرارداد شامل بند فسخ 400 میلیون یورویی است که از تابستان آینده فعال خواهد شد.

گفته می‌شود که همسر این بازیکن نقش مهمی در نهایی کردن این انتقال داشته و اصرار او به ترک انگلیس باعث شده که گوندوگان پیشنهاد بارسلونا برای فصل آینده را بپذیرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118722

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب