نماینده استان اصفهان:

جایگاهِ استراتژیکِ «فولاد مبارکه» در اقتصاد کشور

جایگاهِ استراتژیکِ «فولاد مبارکه» در اقتصاد کشور
محمدصالحی دارانی بر اهمیت صنعت فولاد و به خصوص فولاد مبارکه در رونق تولید تاکید کرد.

به گزارش نجوا خبر، حسین محمدصالحی دارانی نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با ایلنا درباره اهمیت صنعت فولاد برای کشور و به ویژه فولاد مبارکه و لزوم سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر دولت در زیرساخت‌های صنعت فولاد، گفت: صنعت فولاد در چرخه اقتصاد کشور ما از یک جایگاه ویژه برخوردار است و در این میان، فولاد مبارکه نیز جایگاه استراتژیکی دارد. این مجموعه به‌خوبی توانسته است نیاز صنایع پایین‌دست به انواع ورق‌های فولادی را تأمین کند.

صالحی در ادامه عنوان کرد: برخلاف آن که خیلی‌ها می‌گویند دولت باید خودش را از حوزه اقتصاد بیرون بکشد، در بعضی از زمینه‌ها اگر کمک دولت و سرمایه‌گذاری سازمان‌های توسعه‌ای دولت نباشد عملاً امکان ندارد که ما به آن رشد مورد نظربرسیم.

وی افزود: طبیعتا در بعضی از زمینه‌ها خصوصا در تکمیل زنجیره فولاد و در تکمیل زنجیره پتروشیمی‌ها دولت باید ورود کند و سازمان‌های توسعه‌ای وراد عمل شوند و بتوانند این گره را باز کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد و علت این مسئله آن است که در بعضی از زمینه‌ها در زمان لازم و مناسب سرمایه‌گذاری‌ها انجام نشده و بعضی از تشریفات اداری زمان‌بر بوده که در نتیجه آن سرمایه‌گذاری با مشکل یا تأخیر مواجه شده است.

وی ادامه داد: بالاخره صنایع مهم کشور چند صنعت خاص هستند و این‌ها هستند که عملا بسیاری از منابع مورد نیاز کشور را اعم از نیازهای داخلی و نیازهای صادراتی برای تأمین ارز را تأمین می‌کنند.

صالحی در پایان تاکید کرد: طبیعتا باید به این صنایع توجه بیشتری شود و سرمایه‌گذاری‌های لازم برای تکمیل زنجیره‌ها و تأمین نیازها به‌خصوص مواد اولیه انجام شود تا این صنایع بتوانند با سرعت عمل بیشتر و آرامش خاطر به سمت توسعه و بهره‌وری حرکت کرده و با رشد تولید زمینه‌ساز ایجاد اشتغال شوند و با ارتقاء کیفیت، حضور موفق‌تری در جذب مشتریان خارجی و ارزآوری برای کشور داشته باشند که نتیجه آن خدمت به اقتصاد کشور خواهد بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192608

کلیدواژه‌ها

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب