طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شامل چه کسانی می‌شود؟

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شامل چه کسانی می‌شود؟
نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره تاثیرات اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پرداخت و گفت که این طرح پایانی بر انتظار ۲۰ ساله کارکنان غیررسمی است که آنها با اجرای آن ضمانت شغلی خواهند داشت.

به گزارش نجواخبر، شهریار حیدری با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از رفت و برگشت‌های متعدد بین مجلس و شورای نگهبان در نهایت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت رفع اشکال شد و انتظار می‌رود که به زودی برای اجرا ابلاغ شود.

وی با بیان این‌که کارکنان غیررسمی مشکلات بسیاری دارند، تصریح کرد: کارکنان غیررسمی حتی بیشتر از یک کارمند رسمی تلاش می‌کنند اما کمتر از آنها از مزایا برخوردارند ضمن آنکه ضمانت شغلی هم ندارند.

وی اضافه کرد: با تصویب این طرح نوع قراردادها به گونه‌ای شده که هم کارکنان غیررسمی ضمانت شغلی خواهند داشت و هم این‌که از نظر حقوق و مزایای به اندازه کارمند رسمی برخوردار می‌شوند لذا این طرح شامل تمام کارکنان و کارمندهای غیررسمی می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اجرای این طرح هر فردی که به نوعی در دستگاه‌های دولتی اعم از شهرداری، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اداری و ارگان‌ها به عنوان کارکنان غیررسمی مشغول فعالیت هستند، شامل طرح استخدام کارکنان دولت می‌شوند.

حیدری در پایان گفت: ۲۰ سال است که کارکنان غیررسمی منتظر تصویب چنین قانونی بودند لذا این طرح پایانی بر انتظار کارکنان غیررسمی است که ضمانت شغلی برای این افراد فراهم کرده و می‌توانند از مزایای مناسب برخوردار شوند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244204

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.