قتل مرد نظامی بعد از فرار از دست طالبان

قتل مرد نظامی بعد از فرار از دست طالبان
کارآگاهان جنایی تهران در جست‌وجوی قاتل مردی افغان هستند که از دست طالبان فرار کرده و به ایران آمده بود.

مردی که قصد تخریب یک خوابگاه دخترانه را داشت با پیدا شدن جسدی در آنجا شوکه شد و پرونده‌ای جنایی را پیش روی کارآگاهان قرار داد.

به گزارش نجواخبر،‌ مردی از مدتی قبل ساختمانی را که قبلا خوابگاته دخترانه بود خریده بود و قصد داشت این ساختمان را که در حوالی شهرک غرب تهران است خراب کند. مالک جدید خوابگاه دخترانه می‌خواست در آن ملک ساختمانی جدید بسازد. او از چند ماه قبل ساختمان خالی را به مردی 60 ساله که تبعه کشور افغانستان بود سپرده بود تا به عنوان نگهبان در آنجا بماند.

مالک ساختمان پنجشنبه سوم اسفند ماه برای اطلاع از اوضاع چند باری با نگهبان تماس گرفت. وقتی مرد افغان هیچ یک از تماس‌ها را پاسخ نداد، او تصمیم گرفت خودش سرکشی کند؛ اما وقتی به ساختمان رسید و وارد محوطه داخلی شد از پشت پنجره دید اتاقک نگهبانی غرق خون است و نگهبان 60 ساله نیز غرق در خون کف اتاق افتاده است. بنابراین موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران خبر داد.

دقایقی بعد گروهی از مأمورن کلانتری 143 شهرک غرب به محل رفتند و در بررسی‌های اولیه فهمیدند نزدیک به یک شبانه روز از مرگ نگهبان گذشته است.

این گونه بود که تحقیقات جنایی آغاز شد و کارشناسان پزشکی قانونی پس از معاینه اولیه جسد ضربه‌های متعددی را که با جسم سخت به مرد 60 ساله خورده بود، علت مرگ او اعلام کردند. همچنین براساس صورتجلسه مأموران کلانتری به نظر می‌رسید وسیله یا پولی از آنجا سرقت نشده است.

بخش دیگری از تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت که مرد فوت شده، پیش از آنکه به ایران بیاید در ارتش سابق افغانستان مشغول بود؛ اما با روی کار آمدن دولت طالبان از ترس دستگیری و اعدام به ایران فرار کرد.

به گفته مالک ساختمان، مقتول بعد از چند ماه که به ایران آمد از طریق یکی از اقوامش به او معرفی شد و پنج ماهی می‌شد که در آن ساختمان مشغول به کار شده بود. همچینین مالک ساختمان گفت همسر مقتول هم از دست طالبان فرارکرده و با هواپپماهای نجات به آمریکا رفته است.

در حال حاضر بازپرس جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و همچنین دستور شناسایی و تحقیقات از خانواده‌ مقتول را صادر کرده است. همچنین شناسایی قاتل نیز یکی از اولویت‌های مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244713

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.