نبرد منچسترسیتی با آرسنال/ بکُش تا کُشته نشی!

نبرد منچسترسیتی با آرسنال/ بکُش تا کُشته نشی!
امشب نبرد جذاب و حساس منچسترسیتی و آرسنال که نبرد مرگ و زندگی در مسیر قهرمانی است، برگزار خواهد شد.

به گزارش نجواخبر، از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر، دیداری از هفته سی‌وسوم لیگ برتر انگلیس آغاز خواهد شد که شاید سرنوشت قهرمان این فصل را مشخص کند. منچسترسیتی تیم دوم جدول در خانه به مصاف آرسنال صدرنشین خواهد رفت.

منچسترسیتی؛ کامبک به سبک پپ

شک نداریم که پپ گواردیولا حساب کرده بود که شاید آرسنال امتیاز از دست بدهد و به همین دلیل از چند ماه پیش خونسردانه در مورد وضعیت تیمش و کورس قهرمانی صحبت می‌کرد. در هر صورت لیگ یک ماراتن طولانی‌مدت است و در صورتی که پیشتازان آن نزدیک به هم باشند احتمال رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد. از فوریه به بعد منچسترسیتی به غیر از یک تساوی مقابل فارست همه رقبا را برده و به تدریج اوج گرفت. تجربه بالاتر سیتی در این مقطع فصل به کمک‌شان آمده و به نظر می‌آید در خانه هم شانس بیشتری برای بردن صدرنشین دارند. شاید خیلی زود رده نخست را از آرسنال بگیرند. ۱۱ بازی متوالی در لیگ برتر است که سیتی موفق شده آرسنال را شکست دهد و این آماری امیدوارکننده برای هواداران مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر خواهد بود.

آرسنال؛ دلشوره همیشگی توپچی‌ها

مثل این که قرار نیست آب خوش از گلوی هواداران آرسنال پایین برود! ۳ تساوی پیاپی باعث شد تا منچسترسیتی را به قهرمانی امیدوار کنند و اگر آرسنال جام نگیرد، مقصرش خودشان هستند. در واقع فصلی که آرسنال به غیر از ۳ هفته در تمامی آن صدرنشین بوده، شاید با تلخی تمام شود. اما هنوز فرصت هست و بهترین فرصت امشب در منچستر پیش‌روی میکل آرتتا و شاگردانش قرار دارد. آرتتا مقابل استادش ۷ مرتبه شکست خورده که آمار خوبی نیست. آرسنال هم مدتهاست در منچستر مقابل سیتیزن‌ها پیروز نبوده. در واقع هرچه سیتی اوج گرفت، آرسنال در سراشیبی سقوط افتاد. شاید حتی تساوی هم دردی از آرسنال دوا نکند، چرا که ۲ بازی بیشتر از سیتی انجام داده‌اند. با این حال هر اتفاقی برای توپچی‌ها در فصل جاری ممکن است و می‌توانند با تلافی شکست بازی رفت، دوباره با خیالی راحت به سوی جام بروند.

آخرین بازی
پانزدهم فوریه ۲۰۲۳ آخرین شکست آرسنال در فصل جاری لیگ برتر در ورزشگاه امارات مقابل منچسترسیتی رقم خورد. آن دیدار با نتیجه ۳-۱ به سود سیتی تمام شد و ساکا برای توپچی‌ها و دی‌بروینه، گریلیش و هالند برای سیتیزن‌ها گلزنی کردند.

آمار بازی
۵۱) در تاریخ لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی و آرسنال ۵۱ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۱۸ برد سهم سیتی و ۲۳ برد سهم توپچی‌ها بوده است. ۱۰ بازی هم مساوی شده.
۱۱) آمار دیدارهای اخیر دو تیم در لیگ برتر انگلیس عجیب است. منچسترسیتی در ۱۱ بازی متوالی موفق شده آرسنال را شکست دهد. آخرین بازی لیگ برتری که در آن آرسنال به سیتی نباخت به آوریل ۲۰۱۷ یعنی ۶ سال قبل برمی‌گردد.
۸) از آخرین مرتبه‌ای که آرسنال موفق به شکست منچسترسیتی در خانه حریف شد ۸ سال و ۳ ماه و چند روز می‌گذرد. ژانویه ۲۰۱۵ آرسنال موفق شد با ۲ گل در اتحاد پیروز شود.
۸) پپ گواردیولا ۸ مرتبه مقابل دستیار سابقش میکل آرتتا قرار گرفته و حاصل کارش ۷ برد و یک شکست بوده است.
۱) تنها تیمی که موفق شده در ورزشگاه اتحاد پیروز شود، تیمی لندنی بوده. برنتفورد تنها شکست سیتی در لیگ برتر را در خانه‌اش به این تیم تحمیل کرده است.
۲) هردو شکست بیرون از خانه آرسنال در شمال‌غرب انگلیس ثبت شده است. توپچی‌ها در اولدترافورد مقابل منچستریونایتد و در گودیسون‌پارک مقابل اورتون مغلوب شده‌اند.
۳) آرسنال ۳ بازی آخرش را نه برده و نه باخته! توپچی‌های صدرنشین احتمال دارد با ۳ تساوی اخیر صدر جدول را هم از دست بدهند. البته ناگفته نماند که آرسنال در ۱۰ بازی آخرش شکست نخورده است.

مصدومان و محرومان
ناتان آکه مدافع هلندی منچسترسیتی هنوز مصدوم است و تنها غایب این تیم در دیدار حساس مقابل آرسنال به شمار می‌رود. تاکهیرو تومیاسو، محمد الننی و ویلیام سالیبا هم مصدومان آرسنال هستند که به این بازی نمی‌رسد. گرانیت ژاکا هم وضعیت مبهمی دارد، ولی احتمال حضورش بیشتر از غیبتش خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، استونز، دیاس، لاپورت، رودری، گوندوغان، محرز، گریلیش، دی‌بروینه، سیلوا و هالند
آرسنال: رمزدیل، وایت، هولدینگ، گابریل، زینچنکو، اودگارد، پارتی، ژاکا، ساکا، مارتینلی و ژسوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/67281

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.