بازی لیورپول – تاتنهام/ چالش اروپایی ناکام‌ها

بازی لیورپول – تاتنهام/ چالش اروپایی ناکام‌ها
لیورپول و تاتنهام که در مجموع این فصل عملکرد خوبی نداشته‌اند، امشب در دیداری حساس از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به مصاف هم می‌روند.

به گزارش نجواخبر، ساعت ۱۹ امشب لیورپول و تاتنهام در دیداری از هفته سی‌وچهارم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه آنفیلد به مصاف هم خواهند رفت.

لیورپول؛ آخرین فرصت‌ها

۳ برد بعد از ۴ هفته ناکامی در کسب پیروزی کمی وضعیت لیورپول را بهتر کرده و هنوز یورگن کلوپ و شاگردانش امیدوار هستند از آخرین فرصت‌های برای رسیدن به مسابقات اروپایی استفاده کنند. اگرچه لیگ اروپا در دسترس است، اما قرمزهای مرسی‌ساید در تلاش هستند به لیگ قهرمانان اروپا برسند. خبر خوب این که دیگر با تیم‌های بیگ‌سیکس بازی ندارند و نبرد با اسپرز که سال‌های اخیر بازنده همیشگی مقابل لیورپول بوده، آخرین دیدارشان با یک تیم بزرگ در لیگ برتر است. لیورپول ۳ بازی متوالی در آنفیلد پذیرای رقبا خواهد بود و می‌تواند از این مزیت برای جهش در جدول استفاده کند.

تاتنهام؛ دومین چالش میسون

حضور رایان میسون روی نیمکت تاتنهام دستکم برای مدتی کوتاه آرامش را به اردوی این تیم می‌آورد. مرد خونسرد و خوش‌اخلاقی که مرتبه قبلی هم چندان موفق نبود، اما حداقل فصل را بدون تنش به پایان رساند. کامبک مقابل منچستریونایتد نشان از این تغییر مثبت داشت. به طور کلی آنتونیو کونته و کادرفنی‌اش از تاتنهام رفتند و دوباره این تیم انگلیسی شد. حالا هم در پی حفظ جایگاه اروپایی هستند تا برای فصل آینده تصمیم بهتری بگیرند. تاتنهام برای این که بتواند راهی مسابقات اروپایی فصل بعد شود باید نتایج خوبی در دیدار مقابل لیورپول و استون‌ویلا بگیرد. میسون از دومین چالش سربلند بیرون خواهد آمد؟

آخرین بازی
نوامبر ۲۰۲۲ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، لیورپول در لندن مقابل تاتنهام با نتیجه ۲-۱ پیروز شد. صلاح هردو گل قرمزها را به ثمر رساند و کین برای اسپرز گلزنی کرد.

آمار بازی
۶۱) در ۶۱ نبرد بین لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس، قرمزهای مرسی‌ساید ۳۰ برد و اسپرز ۱۴ برد کسب کرده‌اند. ۱۷ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۱۰) لیورپول در ۱۰ بازی آخر لیگ برتری مقابل تاتنهام شکست نخورده است. اکتبر ۲۰۱۷ تاتنهام موفق به شکست لیورپول شد و از آن بازی به بعد قرمزها به ۷ برد رسیده‌اند و ۳ بازی دو تیم هم مساوی شده است.
۱) با وجود عملکرد ضعیف خارج‌ازخانه و تحمل ۸ شکست، لیورپول در آنفیلد نتایج نسبتاً خوبی گرفته و فقط یک باخت مقابل لیدزیونایتد داشته.
۵) تاتنهام از ۱۶ بازی خارج‌ازخانه‌اش در فصل جاری لیگ برتر فقط ۵ بازی را برده، به ۵ تساوی رسیده و ۶ بازی را هم باخته است.
۱) رایان میسون که برای دومین مرتبه به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت تاتنهام نشسته، مقابل منچستریونایتد به نخستین تساوی‌اش رسید. در دوره قبلی که سال ۲۰۲۱ بود در کارنامه تیم او ۴ برد و ۳ شکست ثبت شد.
۲۴) هری کین با ۲۴ گل زده در تعقیب ارلینگ هالند ۳۰ گله است. ستاره اسپرز شانس دارد بهترین رکورد گلزنی خودش یعنی ۳۰ گل زده در یک فصل را بشکند، اما بعید است به هالند برسد.

مصدومان و محرومان
روبرتو فیرمینو، نبی کیتا، استفان بایچتیچ و کالوین رمزی مصدومان لیورپول هستند که به این نبرد نخواهند رسید. ابراهیما کوناته و دیوگو ژوتا هم شاید به این جمع اضافه شوند. ایو بیسوما، رودریگو بنتانکور، امرسون رویال، رایان سسنیون و هوگو لوریس هم مصدومان تاتنهام هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، جونز، صلاح، ژوتا و خاکپو
تاتنهام: فورستر، رومرو، دایر، لانگله، اسکیپ، هویبیرگ، پورو، پریشیچ، سون، ریچارلیسون و کین

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/77330

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.